اربعین به روایت تعزیه خوانان آذری زبان

همزمان با اربعین حسینی مراسم تعزیه خوانی چهارده معصوم(ع) با عنوان تکیه عزاداری ایرانی به سرپرستی نادر سالاری و با حضور عزاداران آذربایجانی و شهروندان سوگوار، در بوستان لواسانی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، این برنامه از ساعت 9 صبح روز اربعین حسینی با مناسک عزاداری و آیین های عزاداری آذری زبان ها آغاز خواهد شد و در ادامه، مراسم فتح نامه یزید و خلاص شدن اسرا با عزاداری شهروندان سوگوار حاضر در مراسم اجرا خواهد شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم گروه تعزیه چهارده معصوم(ع) گوشه‌هایی از رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان را در دفاع ازحق و عدالت به تصویر می‌کشند. هم چنین گروه تعزیه‏خوانی با اجرای مراسم آیینی و نمایشی به روایت هنری شخصیت و نقش آفرینی حضرت عباس(ع) در واقعه کربلا می ‏پردازد.

مراسم عزاداری چهارده معصوم(ع) به مناسبت اربعین حسینی و در قالب ویژه برنامه " تکیه عزاداری ایرانی " به همت فرهنگسرای خاتم(ص) و با مشارکت هیئت مذهبی چهارده معصوم(ع) ازساعت 9 تا 14 روز سه شنبه 8 آبان ماه در بوستان لواسانی شهرک ولیعصر(عج) میزبان شهروندان سوگوار خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 975154

وب گردی

وب گردی