هزینه تحصیل دانشجویان آمریکایی از درآمدشان بیشتر است

بررسی ها نشان می دهد درآمد دانشجویان نسل اول در آمریکا حدود ۱۰ سال بعد از فارغ‌التحصیلی کمتر از دانشجویانی است که والدینشان به دانشگاه رفته‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، وقتی صحبت از دانشجویان نسل اول کالج می‌شود اغلب تمرکز اصلی روی نابرابری‌های بین این گروه و هم‌سن‌وسالانی آنهاست که والدینشان به دانشگاه رفته‌اند. دانشجویان نسل اول به افرادی گفته می‌شود که والدینشان تحصیلات عالی ندارند.
نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که دانشجویان نسل اول در آمریکا آسیب‌ دیگری نیز در زندگی تجربه می‌کنند که اثر آن تا بعد از فارغ‌التحصیلی نیز ادامه دارد. این نابرابری جدید میزان درآمد آنهاست. متخصصان جامعه‌شناسی از دانشگاه ایالتی کلرودا با مطالعه روی ارتقای شغلی و نابرابری‌های طبقاتی به این نتیجه رسیدند که دانشجویان نسل اول نسبت به فارغ‌التحصیلانی که والدینشان دارای تحصیلات عالی هستند، درآمد کمتری کسب می‌کنند.
براساس گزارش‌های جدید، درآمد دانشجویان نسل اول در آمریکا حدود ۱۰ سال بعد از فارغ‌التحصیلی کمتر از دانشجویانی است که والدینشان به دانشگاه رفته‌اند. نتایج این مطالعه براساس جدیدترین اطلاعات در دسترس به دست آمده است. دانشمندان با استفاده از پایگاه اطلاعاتی فارغ‌التحصیلان این تحقیقات را انجام داده‌اند و جامعه آماری را ۱۰ سال پس از فارغ‌التحصیلی (معمولاً زمانی است که درآمد فرد به میزان ثابتی می‌رسد) دنبال کردند.

منبع: آنا

انتهای پیام/

کد خبر: 975302

وب گردی

وب گردی