آشنایی دامداران و کشاورزان با قوانین ثبت گیاهان دارویی

رییس سازمان دامپزشکی کشور از رونمایی «دستورالعمل ثبت گیاهان دارویی و اقلام مرتبط با طب سنتی ایرانی» برای دامداران و کشاورزان در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، علیرضا رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی کشور در بازدید از چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) در راستای نقش این رویداد در حوزه دامپزشکی، گفت: حوزه فعالیت ما روستایی و عشایری است و تولیدات ما بیشتر از محیطی نشأت می‌گیرد که مردم بیشتری آگاهی را با طب ایرانی و گیاهان دارویی دارند.
وی بیان کرد: مردم روستایی در حوزه دام، طیور، آبزیان، زنبورعسل، کرم ابریشم و غیره فعالیت می‌کنند، در زمینه صنعتی نیز مرغ و دام است که با تغییر نگرش آنان می‌توان در سال 1404 بازار را تا 20 درصد به سمت طب ایرانی تغییر داد.
به گفته رفیعی پور، 50 دارو در حوزه دامپزشکی با دانش و فناوری بومی کشور توسط تولیدکنندگان ایرانی تولید شده و توسط فعالین این عرصه مورد مصرف قرار می‌گیرد. سازمان دامپزشکی کشور در 3 سال گذشته در حوزه اجرای سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی ورود کرده و راهی 10 ساله را طی کرده است.
وی با اعلام خبر تشکیل گروه تخصصی دامپزشکی بیان کرد: در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی «دستورالعمل ثبت گیاهان دارویی و اقلام مرتبط با طب سنتی ایرانی» رونمایی شد. این نکته خاطر نشان می‌کند که قدم‌های کمک کننده‌ای برای جامعه هدف دامداران، باغداران، آبزی پروران و زنبورداران برداشته شده است.
رییس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: این سازمان برای حفظ 134 هزار میلیارد تومان سرمایه و اقتصاد دامی کشور قطعاً نیاز به حمایت حوزه طب سنتی دارد تا بتواند راه خود را بهتر از پیش طی کند.
چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 21 تا ۲۴ آبان ماه 97 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 976667

وب گردی

وب گردی