آمریکا اف 22 بدون سرنشین می سازد

منابع خبری آمریکایی اعلام کردند وزارت دفاع این کشور تصمیم دارد با طراحی یک سامانه ناوبری بسیار پیشرفته امکان کنترل از راه دور را برای جنگنده اف 22 خود فراهم نماید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، کمیته تحقیقات و پروژه های پیشرفته وزارت دفاع آمریکا کارهای تحقیقاتی بر روی توسعه سیستم ناوبری جدیدی که امکان کنترل از راه دور جنگنده های اف 22 را فراهم می کند آغاز نموده است.

روزنامه «نشنال اینتراست» اعلام کرد سامانه ناوبری جدید با نام «Aircrew Labor In-Cockpit Automation» یا «ALIAS» از فناوری های هوش مصنوعی برخوردار است که امکان کنترل از راه دور ایمن و دقیق این جنگنده را فراهم نموده و همچنین این سیستم مانند هواپیماهای مسافربری می تواند با خلبان اتوماتیک نیز جنگنده را هدایت کند.

وزارت دفاع آمریکا پیش از این سیستمی که از لحاظ اصول اولیه مانند این سامانه ناوبری بود را بر روی بالگردهای جنگی «UH-60 Blackhawk» آزمایش کرد و موفق به کنترل آن از راه دور با یک لپ تاپ ساده شدند.

این اخبار در زمانی منتشر می شود که روسیه از تصمیم خود برای ایجاد تغییراتی در جنگنده های سوخو 57 خود برای تبدیل آن از جنگنده نسل پنجم به هواپیماهای بدون سرنشین رادار گریز خبر داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977496

وب گردی

وب گردی