دانشجویان با واقعیت مجازی فجایع دریا را درک می کنند

واقعیت مجازی با کمک به لمس واقعیت‌های موجود درباره اسیدی شدن اقیانوس‌ها توسط دانش آموزان، دانشجویان و بزرگسالان باعث شده است تا تلاش های خوبی در رابطه با حفظ اکوسیستم اقیانوسی انجام شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تحقیقات جدید نشان می دهند که استفاده از دستگاه‌های واقعیت مجازی برای نشان دادن تاثیرات فجایعی که در دریاها و اقیانوس ها و اکوسیستم های دریایی به افکار عمومی و اقشار متفاوت، کمک شایانی بوده است. لمس واقعیت های موجود درباره اسیدی شدن اقیانوس ها توسط دانش آموزان، دانشجویان و بزرگسالان باعث شده است تا تلاش های خوبی در رابطه با حفظ اکوسیستم اقیانوسی انجام شود.

در همین راستا دانشمندان و محققان تیم تحقیقاتی موسسه تحقیقات پیشرفته علوم انسانی و فناوری دانشگاه استنفورد با همکاری و کمک شرکت هایی مانند سامسونگ، مایکروسافت و اوکلئوس ریفت، روند اسیدی شدن اقیانوس ها را به 270 نفر از دانش آموزان سال های آخر دبیرستان، دانشجویان و تعدادی از بزرگسالان نشان دهند.

در این تجربه آنها به عنوان یک مرجان صورتی روی یکی از صخره های دریایی زیر دریا زندگی می کنند و در این مدت باید با حیواناتی مانند حلزون‌ها ، شکم‌پایان ، خارپشت‌های دریایی ، انواع ماهی ها و سایر موجودات برای بقای خود بجنگند.

در پایان این شبیه سازی ضمن نشان دادن انواع و گونه های مرجان های رنگی که از بین رفته اند تاکنون، با دور تند وضعیت این صخره های زیبای مرجانی در انتهای قرن فعلی نشان داده شده است که تنها ماهی های مرده در آب های آلوده و مشتی علف های هرز دریایی باقی مانده‌اند.

اثرگذاری لمس این تجربه به حدی بوده است که تا مدت‌ها دانشجویان و سایر افراد را درگیر خود کرده بود و بنا به اعلام محققان همچنان تاثیراتش روی آن افراد ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 989053

وب گردی

وب گردی