لازم است تحریم‌ها بر ایران و حزب‌الله افزایش یابد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تونل‌های ادعایی حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی را نشانه‌ای برای لزوم افزایش تحریم‌ها بر ایران و این جنبش مقاومت دانست.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد برای متوقف کردن مقاومت در منطقه، لازم است تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهند.

نتانیاهو طی سخنرانی در جمع سفرای رژیم صهیونیستی در ساختمان وزارت امور خارجه این رژیم، گفت: «ضروری است که تحریم‌ها بر ایران را افزایش دهیم، زیرا این کشور حامی (حزب‌الله) است و حامی اقدامات حماس است».

وی ضمن اشاره به عملیات ارتش اسرائیل برای تخریب تونل‌های ادعایی حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، مدعی شد: «افشای تونل‌های تروریستی حزب‌الله در مرزهای شمالی، بخشی از تلاش، نه فقط نظامی بلکه تلاش دیپلماتیک و اقتصادی، برای افزایش تحریم‌ها علیه حزب‌الله و شناسایی آن به عنوان یک سازمان تروریستی است».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه اقدامات ایران، حزب‌الله و حماس را طی روزهای آینده در جلسه شورای امنیت سازمان ملل مطرح می‌کنند، خطاب به سفری این رژیم گفت: «شما باید به وزارت خارجه کشورهای محل ماموریت خود بروید و به آنها بگویید که علیه سازمان تروریستی حزب‌الله، موضع بگیرند زیرا (تونل‌ها) هم حاکمیت ما و هم قطعنامه 1701 را نقض کرده است».

نتانیاهو ضمن اشاره به گرم‌شدن روابط این رژیم با کشورهای عربی، ادعا کرد:‌«وقتی با سران اعراب ملاقات می‌کنم، آنها می‌گویند که منافع امنیتی و اقتصادی مشترکی (با اسرائیل) دارند و می‌خواهند از ثمره بهبود (روابط) استفاده کنند و اینکه نمی‌خواهند بیش از این عادی‌سازی مناسبات با اسرائیل در گرو هوس‌های فلسطینی‌ها بگذارند».

وی همچنین افزود: «این البته به معنی توافق صلح (با کشورهای عربی) نیست ولی قطعا این معنی را می‌دهد که می‌توان موقعیتی ایجاد کرد تا از طریق آن ابتدا به صلح و عادی‌سازی با جهان عرب برسیم تا اینکه ابتدا صلح با فلسطینی‌ها حاصل شود».

رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی و امارات عربی متحده روابط دیپلماتیک رسمی ندارد و تنها کشورهای عربی که توافق سازش با رژیم صهیونیستی امضا کرده‌اند، مصر و اردن هستند.

با اینکه تل‌آویو روابط علنی با ریاض ندارد اما گزارش‌های متعددی که پیشتر منتشر شده نشان می‌دهد این دو دولت در پشت پرده همکاری‌های مختلفی در حوزه‌های امنیتی و اقتصادی انجام می‌دهند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 989328

وب گردی

وب گردی