کسب مهارت در حوزه کارآفرینی، تحریم را به فرصت تبدیل می کند

معاون کارآفرینی وزیر کار و رفاه اجتماعی درکنفرانس ملی کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، گفت: اولین نکته‌ای که در حال حاضر باید به آن توجه کرد، موضوع تحریم شرایط اقتصادی موجود است که می تواند فرصتی باشد تا در حوزه کارآفرینی استقلال، مهارت و تخصص های بیشتری کسب کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز دکتر عیسی منصوری معاون کارآفرینی وزیر کار و رفاه اجتماعی در ادامه کنفرانس ملی کارآفرینی در دانشگاه صنعتی شریف، اظهار کرد: اولین نکته ای که در حال حاضر باید به آن توجه کرد، موضوع تحریم شرایط اقتصادی موجود است که می تواند فرصتی باشد تا در حوزه کارآفرینی استقلال، مهارت و تخصص های بیشتری کسب کنیم.

وی ادامه داد: کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران به دلیل همکاری و مقاومت بالای مردم و همچنین منابع طبیعی گسترده موجود در کشور، حائز اهمیت است. در واقع آن چه در زمان بحران، باعث مقاومت و بروز رفتار منطقی می شود، رفتار فردی نیست بلکه عملکرد و واکنش جمعی و همچنین سابقه فرهنگی یک مجموعه است.

منصوری افزود: در واقع اکثر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه یک دوران بحرانی را در تاریخ خود داشته اند که زمینه ساز پیشرفت‌های چشم‌گیر در سال‌های بعد شده است، کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست و به یاری خداوند در آینده‌ای نزدیک، شاهد پشت سر گذاشتن بحران‌ها و رسیدن به اهداف و موفقیت‌های مورد نظر خود خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در همین دوره بحرانی کشور نیز مردم ما توانستند در حوزه های مختلف کارآفرینی دستاوردهای فراوانی کسب کنند؛ اما این که تشخیص دهیم روی کدام حوزه ها در بحث کارآفرینی باید تمرکز کنیم نیازمند هماهنگی و همکاری همه است برای مثال می توانیم روی بخش های IT و تولید محتوا، گردشگری، صنعت پوشاک و کفش برنامه ریزی و سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: به نظر می رسد موضوع کارآفرینی نیز باید از این حالت اکوسیستمی عمومی خود خارج شود و در این راستا بابد بتوانیم به صورت رشته فعالیتی نیز اکو سیستم فراهم کنیم که در هر رشته فعالیت، مقتضیات و مولفه های کارآفرینی مربوط به آن تبیین گردد.

منصوری افزود: به نظر می رسد، جریان اطلاعات در اکوسیستم های فناوری باید به صورت رشته ای اتفاق بیفتد در این صورت می توانیم انتظار داشته باشیم که یک اکوسیستم فراگیر در سطح ملی شکل بدهیم.
وی ادامه داد: گرچه بخش خصوصی ما وارد حوزه کارآفرینی شده است اما قواعد و سیاست های ما در راستای گسترش بحث کارآفرینی هنوز اصلاح نشده است.
منصوری در پایان تاکید کرد: بنابراین دانشگاه های ما نیاز به کارکرد عملی و اثربخشی در این حوزه دارند و بحث کارآفرینی باید به مرحله جدیدی وارد کنند تا بتواند این اکوسیستم را به خوبی شکل دهد. امیدواریم در آینده ای نزدیک با پیشتازی دانشگاه های برتر کشور مانند دانشگاه شریف جریانی آگاه و مولد از جنس کارآفرینی در کشور فعال شود که با همکاری و هماهنگی همه مولفه های کارآفرینی در کشور ایجاد شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 989407

وب گردی

وب گردی