«رشد نوآوری» شکوفایی اقتصادی را به همراه دارد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: با رشد نوآوری و توسعه محصولات فناورانه، رشد اقتصادی حاصل خواهد شد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران، در نشست علمی آفریقای جنوبی با اشاره به فعالیت های علمی صورت گرفته در ایران و اهمیت این دست فعالیت ها برای مردم گفت: امیدواریم بتوانیم دستاوردهای علمی ایران و افریقا را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

وی ادامه داد: ایران در زمینه های مختلف علمی از جمله نانو،بایو، سلول بنیادی، زیست فناوری و فناوری اطلاعات، دستاوردها و محصولات فناورانه زیادی دارد.

ستاری همچنین گفت: در روزهای گذشته این دستاوردها به مراکز مختلف در آفریقای جنوبی ارائه شد و بر همین اساس امیدواریم همکاری مشترک خوبی با آفریقا داشته باشیم.

عصر تحریم تمام شده است

وی با تاکید بر اینکه عصر تحریم تمام شده است و ایده های فناورانه می توانند بازارها را بسازند، افزود: در حال حاضر، در ایران شرکتهای دانش بنیان واستارتاپ های زیادی فعالیت می کنند و موفق به تولید وارائه خدمات متعددی شده اند.

نشست علمی افریقای جنوبی مهمترین رویداد علمی افریقاست که معاون علمی و فناوری رییس جمهور سخنران ویژه این مراسم امسال است. در این نشست بیش از سه هزار دستاورد فناورانه با رویکرد تسهیل زندگی بشری ارائه شده است.

براساس این گزارش، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در راس یک هیات تجاری و فناور شامل 48 نفر از روسای شرکت های دانش بنیان و مدیران صندوق های تامین مالی فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سلامت و زیست فناوری، معدن و صنایع معدنی، تجهیزات صنعتی و ماشین آلات و برق و الکترونیک به دو شهر پرتوریا و ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی سفر کرده است.

در این سفر که با هدف توسعه صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان و گسترش کسب و کار بین المللی انجام شده است. شرکت های دانش بنیان ایرانی با شرکت های متناظر خود در آفریقای جنوبی و در محل اتاق بازرگانی آفریقا مستقر در ژوهانسبورگ دیدار و مذاکره می کنند. امروز آخرین روز سفر این هیات به آفریقای جنوبی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 989606

وب گردی

وب گردی