حاشیه نگاری از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، پارک های علم و فناوری و مراکز پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در حالی به پایان رسید که بسیاری از مسئولان و پژوهشگران حوالی ظهر برای شرکت در مراسم یادبود دانشجویان علوم و تحقیقات به سوهانک رفته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ نوزدهمین دوره نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار تهران 97، از 3 الی 6 دی ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه، 199 واحد دانشگاهی و پژوهشی حاضر شده 3 هزار و 199 محصول نیز ارائه شده بود.

در اولین روز این نمایشگاه جمعی از مسئولان مانند وزیر علوم، وزیر دفاع، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی و... حضور داشتند.

*روز اول؛ حضور مسئولان

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، پارک های علم و فناوری و مراکز پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر طهماسب کاظمی رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، دکتر داوود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی و... حضور داشتند.

واحدها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در سالن شماره 38 B مستقر بوده و از 31 استان کشور و 2 واحد مستقل (علوم و تحقیقات و نجف آباد) محصولات خود را ارائه دادند.

در روز اول دکتر طهرانچی، دکتر رنجبر و سایر مسئولان از بخش های مختلف این نمایشگاه دیدن کرده و از نزدیک با محصولات پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی آشنا شدند. نکته جالب توجه، عدم حضور مدیران بخش صنعت در این نمایشگاه بود. همچنین در برخی غرفه ها خبری از روسای واحد، معاونان پژوهشی یا آموزشی و حتی مدیران و مسئولان روابط عمومی نبود و در غرفه ها تنها با حضور پژوهشگران طرح ها و محصولات اداره می شد. با این وجود استقبال در روز اول این نمایشگاه، بیش از روزهای دیگر بود هر چند کافی نبود.دکتر طهرانچی با حضور در غرفه ایسکانیوز با خبرنگاران به گفت و گو کرد.

**روز دوم؛ در سوگ دانشجویان علوم تحقیقات

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، پارک های علم و فناوری و مراکز پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در روز دوم خلوت تر بود، حضور مسئولان نیز به نسبت روز گذشته کم رنگ تر شده بود. رئیس پارک های علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دکتر موسی‌خانی در روز دوم این نمایشگاه از غرفه ها، محصولات و طرح های پژوهشگران بازدید کرد.

خبر حادثه واحد علوم تحقیقات حوالی ظهر در نمایشگاه پیچید و همه پژوهشگران و مسئولان حاضر در نمایشگاه را تحت تاثیر قرار داد، همچنین تصویر انالله و اناالیه راجعون در نمایشگر نمایش داده شد.

**روز سوم؛ حضور دانشجویان و دانش آموزان در نمایشگاه

استقبال از نمایشگاه نسبت به روز دوم کمی بیشتر بود، دانش آموزان نیز برای بازدید از طرح های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی به نمایشگاه آمده بودند.

در حوالی ساعت سه بعد از ظهر چند گروه دانشجو از دانشگاه های مختلف برای مشاهده محصولات و دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی حاضر شدند.

در روز سوم نمایشگاه، کلیپ متن و حاشیه دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگر نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

**روز چهارم؛ اختتامیه

در روز چهارم نمایشگاه، دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه دکتر داوود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی از نمایشگاه فن بازار حاضر شده و از محصولات و طرح های پژوهشگران بازدید کردند.

نکته جالب توجه روز چهارم این نمایشگاه این بود که چندین نفر با سرزدن به بخش های مختلف از مسئولان غرفه ها، طلب خوراکی و دفترچه و حتی غذا می کردند و حتی بدون اجازه برای برداشتن شکلات وارد غرفه های خالی می شدند.

نمایشگاه در حوالی ظهر نسبت به صبح خلوت تر شده بود زیرا مسئولان و پژوهشگران برای حضور در مراسم یادبود دانشجویان علوم تحقیقات نمایشگاه را ترک کرده بودند. در ساعات پایانی رفت آمدها برای جمع کردن وسایل افزایش یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 991104

وب گردی

وب گردی