افزایش نقش ربات ها به معنای بیکاری انسان ها نیست

یک شرکت آمریکایی با بررسی 19 هزار شرکت در سطح جهان اعلام کرد بیشتر شرکت‌ها در برنامه ریزی های خود قصد دارند همزمان با افزایش نقش ربات ها از نیروی انسانی خود حفاظت کرده و آن را افزایش دهند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز، شرکت آمریکایی و چند ملیتی «Manpower» متخصص در مدیریت منابع انسانی و خدمات مشاوره ای در این عرصه با انتشار نتایج برخی تحقیقات خود اعلام کرد نگرانی در خصوص آنکه ربات ها جایگاه انسان ها را اشغال کرده و وظایف آنها را بر عهده بگیرند وجود ندارد و این در حالی است که برخی شرکت ها برای افزایش نیروی انسانی خود یا حفظ آنها در نتیجه مکانیزه شدن امور برنامه ریزی می نمایند.

در گزارش این شرکت که بر اساس نظرات 19 هزار شرکت در 44 کشور تهیه شده آمده است که 69 درصد از شرکت ها قصد دارند حجم نیروی انسانی خود را حفظ کنند و 18 درصد از شرکت های نیز می خواهند نیروهای خود را در شرایط کنونی افزایش دهند و این بالاترین نسبت در 3 سال گذشته است.

این گزارش افزود: 24 درصد از شرکت هایی که در دو سال آینده در مکانیزه شدن امور خود و فناوری های دیجیتال سرمایه گذاری خواهند کرد قصد دارند همزمان کارمندان خود را افزایش دهند اما در این میان تنها 18 درصد از شرکت ها هرگز تصمیمی برای سرمایه گذاری در این عرصه ندارند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: فقط 9 درصد از شرکت های مورد بررسی قرار گرفته اعلام کرده اند که توسعه فناوری های دیجیتال و رباتیک به طور مستقیم بر کاهش نیروی انسانی آنها تاثیر خواهد داشت و 4 درصد از شرکت ها هنوز میزان این تاثیرات را برآورد نکرده اند.

جوناس برایسینگ رئیس شورای اداری شرکت «Manpower» گفت: افزایش ربات ها به معنای پیوستن آنها به نیروی کار است و نه حذف شدن انسان ها.

انتهای پیام/

کد خبر: 993471

وب گردی

وب گردی