افزایش 38 درصدی دانش‌آموختگان زن در دانشگاه‌ها

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: همچنین تعداد دانش‌آموختگان زن دانشگاه در سال 54، 6 درصد بود و امروز به 44 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه آیین ملی چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی با حضور استادان بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی که در دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد، اظهار کرد: این انتظار می رود که در کنار جنبش دانشجویی و فعالان این عرصه که قدمت زیادی دارد، شاهد جنبش اساتید هم باشیم و استادان جامعه علمی و دانشگاهی نیز جنبشی انقلابی برای پیشرفت انقلاب اسلامی داشته باشند.

وی ادامه داد: برخی افراد و گروه‌ها برای دفاع از انقلاب اسلامی به دنبال پیدا کردن راه و مسیر آن هستند؛ اما باید بدانیم که دستاوردهای انقلاب اسلامی قابل کتمان نیست و مقایسه آن با دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گواه و نشان دهنده این موضوع است.

ضرغامی تصریح کرد: در عموم مولفه‌هایی که به سازندگی کشور و توجه به مردم مربوط می‌شود، اعداد و ارقام به گونه ای بوده که هرگونه قیاس با گذشته قطعا قیاس مع‌الفارق است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این که برخی افراد و گروه‌ها ادعا می‌کنند که انقلاب اسلامی با محدودیت‌هایی چون حجاب، فعالیت زنان را تحت تاثیر قرار داده است؛ در این زمینه همه باید بدانند که قبل انقلاب استادان دانشگاه 1/4 درصد زن بودند و امروز 20 درصد استادان دانشگاه زن هستند، همچنین دانش آموختگان زن دانشگاه در سال 54، 6 درصد بود و امروز به 44 درصد رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین نهادهای مردمی و NGOها به کمتر از ده عدد میرسید که عمدتا وابسته به پهلوی و تشکیلات فرح دیبا بود؛ اما امروز حدود 2 هزار NGO مستقل فعال در کشور ثبت شده است.

ضرغامی در ادامه گفت: همچنین امید به زندگی زنان 54 بوده و امروز به 78 رسیده است. تعداد پزشکان زن که 3500 نفر بوده و در حال حاضر 60 هزار پزشک زن داریم، همچنین تعداد پزشکان متخصص که 597 نفر بوده و امروز به 30 هزار نفر رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب داستان‌نویسان زن کمتر از 10 نفر بودند؛ اما در حال حاضر 4 هزار نویسنده داستانی زن در حوزه‌‌های مختلف داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امروز جدی‌ترین فیلم سینمای ما همین فیلم خانم آبیار است که از شاهکارهای جدید سینمای کشور به شمار می رود؛ ولی در هالیوود یک کارگردان زن نمی تواند چنین فیلم داستانی قوی و پرکششی بسازد.

ضرغامی بیان کرد: اساتید باید بتوانند حوزه های مدنظر دشمن را شناسایی کنند زیرا ما امروز زنده ایم و رهبر دنیای مقاومت در برابر رهبر دنیای استکبار یعنی آمریکا هستیم که در این راستا حتما باید آسیب شناسی های لازم را انجام دهیم و اشکالات خودمان را از موضع قدرت را برطرف کنیم.

وی در ادامه گفت: فیلترینگ و عدم فیلترینگ یک دوقطبی خائنانه است و من بارها اعلام کرده ام که فضای مجازی را خدا برای نجات انقلاب اسلامی آفرید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه قوانین مدیریتی اروپا برای کنترل فضای مجازی را قبول داریم، گفت: اگر نظام، دولت و مجلس، این فضا را مدیریت کند به این فضا فیلترینگ نمی گویند.

وی خاطرنشان کرد: فیلترینگ، آن است که در یک جلسه تخصصی می‌خواهید حرفتان را بزنید، اما اجازه ندهند و تحمل یک نقد سازنده را در یک جلسه کارشناسی نداشته باشند، این فیلترینگ است. اما آنکه ما می‌گوییم مدیریت کنیم و کاری کنیم که این امکان در اختیار مردم بیاید، فیلترینگ محسوب نمی شود، این موارد باید روشنگری شود.

ضرغامی گفت: اساتید باید پیگیری کنند که دشمن چه حوزه هایی را تعریف کرده است و ما چقدر در آن حرف حساب داریم، چون ما امروز زنده ایم و رهبر دنیای مقاومت در برابر رهبر دنیای استکبار یعنی آمریکا هستیم خیلی مناسب است که حتما آسیب شناسی کنیم و اشکالات مان را از موضع قدرت برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: اگر آسیب شناسی و نقد و تجدید نظر در برخی رویه ها نداشته باشیم، پرچم آن را دشمن و جریانات انحرافی در دست می گیرند و فتنه هم قاطی شدن حق و باطل است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه کسی نیست که فضای مجازی را قبول نداشته باشد، اظهار داشت: دو قطبی فیلترینگ و عدم فیلترینگ یک دوقطبی خائنانه است و من بارها اعلام کرده ام که فضای مجازی را خدا برای نجات انقلاب اسلامی آفرید. اگر نبود فضای مجازی و فضایی که نیروهای انقلابی «آتش به اختیار» در اختیار دارند و روشنگری می کنند معلوم نبود باندهایی که آمده اند صدای همه را خفه کنند تا بیانات رهبر انقلاب شنیده نشود چه اتفاقی خواهد افتاد.


ضرغامی در ادامه گفت: جنبش استادی باید فعال تر از گذشته گردد، باید بدانیم هیچ ترسی ندارد و همانطور که در جنگ بچه های ما دست خالی رفتند و بزرگترین افتخارها را تا امروز آفریدند دلیل اش این بود که نترسیدند. باطل سرابی بیش نیست و ریشه ندارد و کف روی آب است، پس باید با شجاعت حرف خود را بزنیم.

وی افزود: جنبش استادی باید با بصیرت در میدان باشد و آسیب‌شناسی کند. همچنین باید بدانیم که عمده آسیب‌های ما مربوط به رویه‌ها و روش‌هاست و در اصول مشکلی نداریم.

وی با اشاره به برخی اظهارات درخصوص تغییر قانون اساسی اظهار کرد: بسیاری از مدیران و شخصیت‌ها ظرفیت‌های قانون اساسی را نمی‌دانند و چند اشکال در جایی می بینند و می گویند قانون اساسی را تغییر دهیم. دشمن که تکلیف اش مشخص است ولی دوستان ما نباید در این بازی‌ها بیفتند. اگر بحث فساد مطرح می شود، قبل از اینکه بگوییم سیستماتیک و شبکه‌ای است، باید روزنه های فساد را از بین ببریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 995415

وب گردی

وب گردی