استاندارد گلاب و اسانس گل‌محمدی برای رونق بازار به‌روز می‌شود

استاندارد گلاب و اسانس گل محمدی با حمایت دفتر هماهنگی دانش ، صنعت و بازار معاونت علمی وتوسط کانون گل محمدی و گیاهان معطر بازنگری و به روز می شود .

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، « زهرا صاحب نظر » عضو هیات مدیره کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار گل محمدی و گیاهان معطر گفت : در دهمین جلسه هیأت مدیره که با حضور مجدالدین مدیر کل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی برگزار شد بازنگری و تدوین موضوع استاندارد حوزه گلاب و اسانس گل محمدی مورد بررسی قرار گرفته شد .

وی درادامه افزود : ضرورت انجام این بازنگری و تدوین این است که استاندارد حوزه گلاب در 50 سال پیش تدوین شده و در همان وقت نیز ناقص بوده است همچنین در حال حاضر و با توجه به انجام کشت در مناطق مختلف و متفاوت بودن کیفیت گل های مناطق سراسر کشور از جمله تبریز و کاشان ، گلاب این گل ها نیز متفاوت است و استاندارد فعلی با این محصولات همخوانی ندارد .

صاحبنظر خاطر نشان کرد : مورد دیگری که بر ضرورت تدوین و بازنگری مجدد استاندارد حوزه گلاب تاکید دارد میزان اسانس تعریف شده در گلاب برای صادرات به کشورهای دیگر است که باید تمامی مشکلات تولید کنندگان را در نظر بگیرند و دوباره این استاندارد بررسی شود .

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار گل محمدی و گیاهان معطر همچنین به بررسی موضوع استاندارد اسانس گل محمدی نیزاشاره کرد و گفت :در این جلسه استاندارد حوزه گل محمدی نیز بررسی شد زیرا این استاندارد بر اساس کیفیت گل های ایران نیست و بر اساس استاندارد کشورهای دیگر از جمله ترکیه و بلغارستان ترجمه شده و در کشور استفاده می شود به همین منظور با اسانس گل های محمدی تولید شده در کشور مطابقت ندارد و برای فروش محصولات با مشکل مواجه می شویم .

وی در ادامه بیان کرد : به منظوربررسی و تدوین دوباره ، کانون گل محمدی و گیاهان معطر اصلاحات استاندارد این دو حوزه را انجام و به اداره استاندارد ارایه کرد . و نماینده کانون به عنوان دبیر کمیته تدوین استاندارد معرفی شده تا با همکاری اداره استاندارد این موضوع را اجرایی و نهایی کند .

آشنایی با مهارت های نوین جهت موفقیت صنعت گل محمدی و گیاهان معطر

یکی از برنامه های این کانون برگزاری دوره آموزشی با موضوع مدیریت ارشد کسب و کار(MBA) بود که در حاشیه همایش “فعالان صنعت گلاب و عرقیات” و با حضور فعالان حوزه گل محمدی و گیاهان معطربرگزارشد .

در این همایش باتوجه به حضور فعالان صنعت گلاب، عرقیات و اسانس از برگزاری دوره آموزشی مدیریت ارشد کسب و کار (MBA)دراین حوزه استقبال شد و حاضران نیز پیشنهادات و نظرات خود را مطرح کردند .

در این همایش رفیعی پور دبیر کانون گل محمدی و گیاهان معطر نیز به فرآیند شکل گیری ، وظایف و اهداف تعریف شده و برنامه های این کانون پرداخت .

این همایش با همکاری کانون گل محمدی و گیاهان معطر و شرکت آتاو در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کاشان برگزار شد وبا استقبال فعالان این حوزه همراه بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 996839

وب گردی

وب گردی