تقدیر از‌مخترعان‌ برتر نمایشگاه چهل چراغ انقلاب واحد یادگار امام خمینی

آئین اختتامیه و تجلیل از مخترعان برتر نمایشگاه دستاوردهای علمی فناوری چهل ساله انقلاب شکوهمند اسلامی در واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری برگزار‌شد.

به گزارش ایسکانیوز از‌ روابط‌ عمومی واحد یادگار امام خمینی(ره)، اختتامیه نمایشگاه چهل چراغ انقلاب شکوهمند اسلامی با محوریت محصولات دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی و بسیج استان تهران که به مدت چهار روز از تاریخ ۹۷/۱۱/۲۷ لغایت ۹۷/۱۱/۳۰ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری برپا شده بود با حضور سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه سید الشهدا استان تهران، دکتر سعید قاضی مغربی رئیس واحد، دکتر سید مصطفی حسینی مزینانی معاون پژوهشی و فناوری، پدر شهید والا مقام مصطفی احمدی روشن و جمع کثیری از نخبگان، مخترعان، استادان، دانشجویان در سالن خوارزمی این واحد دانشگاهی به کار خود پایان داد.

سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه سید الشهدا استان تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گمنام و مظلوم مدافع حرم و محکویمت حمله اخیر تروریستی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از بزرگترین موهبت های الهی و افتخار آمیز که نصیب جمهوری اسلامی ایران شده، داشتن رهبراست که به موضوع علم و دانش بسیار بهاء می دهد. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانات خود فرمودند: من تا آخرین نفس از جامعه نخبگان کشور دفاع خواهم کرد و اگر این طرز تفکر را ایران در 200 سال یا 100 سال قبل در راس سیستم اجرایی خود داشت امروز شاهد پیشرفت های چشمگیری بودیم.

سردار حسن زاده اظهار کرد: در مقایسه با کشورهای دیگر ایران سرافراز امروز و در چهل سالگی خود با تمام مشکلات، تهدیدات داخلی و خارجی و فشارهای سنگین تحریم ها از نظر سطح علمی به جایگاهی دست یافته است که رتبه 16پژوهش را از آن خود کرده است.

فرمانده سپاه سید الشهدا استان تهران در خصوص اهمیت علم و دانش افزود: امروزه نظام ها برای دست یابی به اهداف و آرمان های خود به مولفی بنام قدرت نیازمندند و علم و دانش آشکارترین وسیله قدرت و عزت یک کشور است. خوشبختانه نظام و جریان فکری انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خامنه ای موفق به تشخیص صحیح اولویت ها و مولفه های دستیابی به اهداف خود شده و این جریان فکری تبدیل به یک الگو فراگیر برای تمام دنیا شده و باعث عصبانیت رژیم صهیونیستی،آمریکا و کشورهای غربی است. به همین علت است که دشمنان ما که مظهر قدرت اند، دست به ترور دانشمندان هسته ای می زنند.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: گام دوم انقلاب را جوانان باید به مقصد برسانند، باید درک صحیحی از جایگاه خود در منطقه و جهان داشته باشیم . هدف از برگزاری این نمایشگاه نشان دادن قدرت علم و دانش جوانان ایران عزیز است.

در ادامه دکتر سعید قاضی مغربی رئیس واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری گفت: بسیار خرسندم که تلاش بی وقفه شما مخترعان گرانقدر منجر به ارائه یک محصول شده که قابلیت صنعتی شدن را دارد. ما در این چند روز شاهد بخشی از دستاوردهای بسیج علم و فناوری استان تهران بوده ایم که به مناسبت 40 سالگی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران از 40 محصول و صدها دستاورد رونمایی شد و در اختیار عموم بازدید کنندگان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: به عنوان یک پژوهشگر از موانع و سختی های ارائه یک ایده تا عمل و ارائه محصول اطلاع دارم و مخترعان که در این نمایشگاه حضور داشتند به این جسارت و قدرت رسیده اند تا با انجام کاری بخشی از معضلات کشور را برطرف سازند.

رئیس واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری با تاکید بر این موضوع که دانشگاه محل علم و پژوهش است و باید به پژوهشگران بهاء دهیم، افزود: این واحد دانشگاهی از ریل گذاری عادی خود که آموزش است در حدود یکسال و نیم است که خارج شده در این راستا ماموریت آن در زمینه های شبکه های ارتباطی و قطب حمل و نقل است.

این مقام مسئول در پایان از برگزارکنندگان این نمایشگاه تقدیر کرد و گفت: به عنوان یک بسیجی از این حرکت علمی حمایت می کنم، بسیج یک مرام، هدف و الگو است. وی در ادامه خواستار تعاملات هرچه بیشتر سازمان بسیج استان تهران با این واحد دانشگاهی شد.

از دیگر برنامه های این اختتامیه رونمایی از دستگاه ازن ژنراتور یکی از محصولات جدید دانش بنیان بوده که توسط دکتر بهشتی اختراع شده و در زمینه پیشگیری از بیماری سرطان کاربرد دارد. از این محصول توسط سردار حسن زاده و پدر شهید احمدی روشن و دکتر قاضی مغربی رونمایی شد.

در پایان از مخترعان برتر با اهدا لوح یادبود تقدیر شد و گروه همخوانی احسان به اجرا برنامه پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996932

وب گردی

وب گردی