دولت مکلف به تأمین تسهیلات لازم برای مسکن جانبازان شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت مکلف به تامین تسهیلات لازم برای مسکن جانبازان شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، نمایندگان در جریان بررسی بحث هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۸، با بند د تبصره ۱۷ موافقت کردند.

به موجب بند مذکور؛در راستای اجرای ماده (۶۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)، دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف به تأمین تسهیلات لازم برای هدف قانون مبنی بر تأمین مسکن یکصدهزار نفر می‌باشند و یارانه سود تسهیلات از منابع موجود در این قانون از ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول شماره (۷) تأمین می‌شود.

ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات ارزان‌قیمت تا سقف دویست میلیون (۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال بهره‌مند شده و تا پایان سال ۱۳۹۶ تسویه نموده‌اند، به شرط خرید یا ساخت مسکن جدید از تسهیلات مسکن ارزان قیمت ایثارگری قانون بودجه سال ۱۳۹۸ بهره‌مند می‌شوند.
وزارت راه و شهرسازی موظف است نسبت به واگذاری زمین به ایثارگران فاقد زمین و مسکن که تاکنون زمین دولتی دریافت نکرده‌اند، به صورت تجمیعی اقدام کند.

همچنین بر اساس بند( ه)دولت مکلف است درآمد حاصل از اجرای ماده (۳۷) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مندرج در ردیف ۱۱۰۵۱۳ جدول شماره (۵) این قانون را از طریق ردیف‌های هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مربوط به صورت صد‌درصد (۱۰۰%) تخصیص داده و پرداخت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 997876

وب گردی

وب گردی