مشکلات غیر قابل اغماض گوشی های تاشو

ساخت گوشی های تلفن همراه تاشو یکی از فناوری های جدیدی است که دو شرکت سامسونگ و هوآوی آن را معرفی کرده اند و کاربران به زودی شاهد ورود این گوشی ها به بازار هستند اما این گوشی ها مشکلاتی نیز دارند که شاید بسیاری در فضای تبلیغاتی موجود به آن توجه نکنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پایگاه خبری «اینترستینگ اینجینیرینگ» در گزارشی به مشکلات موجود در گوشی های تلفن همراه جدید تاشو که اخیراً مشخص شده است پرداخت.

این پایگاه اینترنتی متخصص در امور فناوری در گزارش خود آورده است: شرکت های سامسونگ و هوآوی در گذشته جدیدترین تولیدات خود در زمینه گوشی های تلفن همراه تاشو به نام های «گالکسی فولد» و «میت ایکس» را به نمایش گذاشتند، این خبر احساسات بسیاری از کاربران گوشی های تلفن همراه را برانگیخت به طوری که نسبت به مشکلات موجود در این گوشی ها بی توجهی نموده اند.

با وجود آنکه شرکت های تولید کننده گوشی های تلفن همراه هوشمند در تولیدات جدید خود از یک فناوری ثبت شده و رسمی که اجازه می دهد صفحات گوشی ها به طور کاملاً مسطح باشد استفاده کرده اند اما این واقعیت را نمی توان انکار کرد که قابلیت تاشو بودن آن به مرور زمان تاثیراتی در این گوشی ها بر جای خواهد گذاشت.

چنانچه انجام بسیاری از امور مانند مشاهده فیلم با استفاده از صفحات مسطح بزرگ بهتر و لذت بخش تر است اما بزرگ بودن اندازه این گوشی های جدید مانعی در حمل و نقل آنها توسط کاربر به شمار می رود، با وجود آنکه دو شرکت سامسونگ و هوآوی بر نازک بودن این گوشی ها تاکید می کنند اما هرگز مانند گوشی های تلفن همراه عادی نیستند.

در میان حجم گسترده تبلیغات ارائه شده برای این گوشی ها که بر محور قابلیت تاشو آن در حال انجام است کاربران نسبت به طرح برخی سوالات اساسی در خصوص موفقیت و اثر بخشی این گوشی های جدید بی توجه هستند.

از جمله سوالات مطرح شده در این باره عبارتند از: آیا هم اکنون به گوشی های تاشو نیاز داریم؟ ارزش افزوده گوشی های هوشمند با صفحه نمایش بزرگتر برای ما چیست؟ و در پاسخ به این گونه سوالات گفته می شود شما می توانید از گوشی های تاشو در هنگام جابجایی مانند تبلت استفاده کنید، اما در حقیقت ما به چنین ویژگی نیاز نداریم.

این گوشی ها به دلیل فناوری پیشرفته استفاده شده در آنها بسیار گران است، قیمت گوشی «گالکسی فولد» به 1980 دلار می رسد در حالی که قیمت «میت ایکس» 2600 دلار است. مشکل قیمت بالای این گوشی ها به هزینه هایی باز می گردد که با توجه با نکات ذکر شده بالا قابل توجیه نیست.

آخرین نمونه گوشی های تاشوی سامسونگ و هوآوی دارای چند دوربین است به طوری که «گالکسی فولد» 6 دوربین و «میت ایکس» 4 دوربین دارد. تنها ویژگی قابل ذکر در این مورد دوربین های آینه ای هواوی است و دیگر ویژگی های آن گیج کننده و نامشخص است.

شرکت هوآوی اعلام کرده است گوشی تولید شده آن تلفیقی از مودم چند منظوره پشتیبانی کننده از نسل پنجم ارتباطات با طول موج 7 نانومتر به نام بالونگ 5000 و پردازشگر پر سرعت کرین 980 است. با وجود این موفقیت شگفت آور اما بسیاری از ما هنوز در استفاده از نسل چهارم ارتباطات نیز دچار مشکل بوده و با آن درگیر هستیم.

گوشی های تلفن همراه هوشمند تاشو فناوری کاملاً جدیدی در بازار محسوب می شود و این به معنای آن است که شرکت های صنعتی فعال در این عرصه در آینده نزدیک با مشکلاتی در خصوص کنترل کیفیت محصولات خود مواجه خواهند شد. با وجود همه مطالب ذکر شده در این باره هنوز علاقه داریم مانند افراد دیگر یکی از این گوشی ها را داشته باشیم. شاید با توجه به اینکه اپل نیز مجوز اختراع «آیفون ایکس فولد» را ثبت کرده است گوشی های تاشو همچنان با قوت در بازار باقی بماند که در این صورت باید اعتراف کنیم که ما نیز به دنبال معرفی این نمونه از گوشی های تاشو تولیدی شرکت اپل هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 997914

وب گردی

وب گردی