دفاع مایکروسافت از همکاری با ارتش آمریکا

«ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت از قرارداد همکاری این شرکت با پنتاگون آمریکا برای تامین هدست‌های واقعیت افزوده دفاع کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «ساتیا نادلا» مدیر عامل «مایکروسافت» ، در مصاحبه ای با خبرگزاری CNN، از قرارداد چندصدمیلیون دلاری شرکت با وزارت دفاع آمریکا در زمینه تولید هدست های واقعیت افزوده دفاع کرد. هفته گذشته ده ها تن از کارمندان مایکروسافت خواستار خاتمه قرارداد با ارتش امریکا شدند تا بدینگونه مخالفت خود را اعلام کرده باشند.

هفته گذشته گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد شرکت مایکروسافت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین غول‌های تکنولوژی در جهان قصد دارد با وزارت دفاع و پنتاگون در ایالات متحده آمریکا به منظور توسعه و تأمین هدست‌های مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده وارد همکاری شود و بدین منظور قراردادی را به امضا رسانده است. این خبر جنجال‌های متعددی را در فضای مجازی و خود شرکت مایکروسافت به راه انداخت، به گونه‌ای که تعداد زیادی از کارمندان فعال در مایکروسافت در واکنش به این خبر اعتراضات گسترده‌ای به راه انداخته و با انتشار بیانیه‌ای انتقادات شدید و ناخرسندی خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند.

روز جمعه، 50 نفر از کارمندان شرکت، در نامه ای افشاء کردند که شرکت قراردادی 480 میلیون دلاری را جهت تولید 100000 دستگاه هولولنز، با ارتش ایالات متحده منعقد کرده است. در ماه نوامبر، شرکت در مزایده ای موفق به پشت سر گذاشتن رقبایی چون Magic Leap شد. پنتاگون از این پروژه به عنوان روش افزایش «مرگ آوری با ارتقای سطح توانایی تشخیص، تصمیم گیری و اقدام پیش از دشمن» با استفاده از AR یا سیستم واقعیت افزوده یاد کرد. احتمال دستکاری ارتش ایالات متحده با کمک مایکروسافت در هدست ها به منظور کاربرد آن توسط سربازها وجود دارد.

کارمندان در نامه خود به این نکته اشاره کرده بودند که با امضای این قرارداد، مایکروسافت در نقش تولیدکننده تسلیحات نظامی برای ارتش عمل خواهد کرد. کارمندان اعلام کردند که این تصمیم به معنای استفاده غیرقابل قبول از فناوری خواهد بود.

اما حالا ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان از قرارداد با پنتاگون دفاع کرده و گفته است که در این قرارداد همکاری هیچ مشکلی وجود ندارد و تنها در جهت رشد و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های جدید در جهان منعقد شده است. معترضان و منتقدان زیر بیانیه‌ای که منتشر کرده بودند، خواستار لغو قرارداد ۴۸۰ میلیون دلاری برای ساخت و تحویل ۱۰۰ هزار واحد هدست مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده موسوم به هولولنز به ارتش آمریکا شده‌اند.

سال گذشته نیز کارمندان گوگل مخالفت خود با همکاری شرکت در پروژه پنتاگون به نام Maven را ابراز کردند. گروهی از کارمندان گوگل استعفاء دادند و در ماه آوریل، بیش از 4000 کارمند دادخوادستی مبنی بر لغو پروژه را برای مدیر عامل ساندر پیچال ارسال کردند. در ماه ژوئن، گوگل اعلام کرد که اگرچه هنوز هم با ارتش همکاری می کند، اما قرارداد ماون یا هر قرارداد مشابهی را تمدید نخواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 997920

وب گردی

وب گردی