افزایش مستمری مددجویان از فروردین ۹۸

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان از فروردین ۹۸ اجرایی می‌شود، گفت: بر اساس مذاکراتی که با دولت انجام داده‌ایم، یک نوبت سبد کالا تا پیش از اتمام سال ۹۷ به مددجویان اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایسکانیوز، سیدپرویز فتاح از نمایشگاه تولیدات و دستاوردهای مددجویان کمیته امداد که با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی محقق شده است، بازدید کرد.

رئیس کمیته امداد در این نمایشگاه ضمن بازدید از آثار و تولیدات مددجویان این نهاد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال ۹۷ از محل تبصره ۱۶ بودجه کل کشور ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافته بود، گفت: سهم بانک کشاورزی از این میزان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود که همه این اعتبار تاکنون به مددجویان تخصیص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه بانک کشاورزی در این زمینه به تمام تعهدات خود عمل کرده است، ادامه داد: این وام‌ها تا سقف ۲۰ میلیون تومان به طرح‌های اشتغال مددجویان اختصاص یافت و امروز شاهد شکوفایی کسب و کار در خانواده مددجویان امداد هستیم.

فتاح رویکرد کمیته امداد را خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش عنوان کرد و افزود: دستگیری واقعی از نیازمندان همین نمونه‌هایی است که در نمایشگاه تولیدات مددجویان قابل مشاهده است؛ باید از طرح‌های اشتغال مددجویان به شرایطی برسیم که این افراد روی پای خود بایستند و نیازی به مستمری امداد نداشته باشند.

رئیس کمیته امداد از افزایش اعتبارات مربوط به اشتغال مددجویان در تبصره ۱۶ بودجه برای سال آینده خبر داد و تاکید کرد: برای سال ۹۸ اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد تومانی برای قرض‌الحسنه اشتغال مددجویان پیش‌بینی شده که تا سقف ۵۰ میلیون تومان به طرح‌های خودکفایی ارائه می‌شود.

وی جامعه مددجویی امداد را خوش حساب‌ترین افراد در شبکه بانکی کشور دانست و گفت: به اعتراف بانک مرکزی، مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کمترین معوقات بانکی را دارند.

بر اساس مذاکراتی که با دولت انجام داده‌ایم، یک نوبت سبد کالا تا پیش از اتمام سال ۹۷ به مددجویان اختصاص می‌یابد

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه برای سال آینده ۲۰۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه اشتغال پیش‌بینی شده است، ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد طرح‌های خودکفایی مددجویان موفق بوده و حدود ۱۰ درصد ممکن است بر اثر شرایط خاص اقتصادی دچار مشکلاتی شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه مددجویان کمیته امداد در سال ۹۷ بیش از ۵۵۰۰ میلیارد تومان درآمد از طرح‌های اشتغال کسب کردند، گفت: معتقدیم در یک برنامه یک تا سه ساله مددجویان می‌توانند به خودکفایی برسند و از دریافت مستمری بی‌نیاز شوند.

فتاح همچنین با اشاره به تصویب افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان برای سال آینده گفت: افزایش مستمری مددجویان از فروردین ۹۸ اجرایی می‌شود.

رئیس کمیته امداد از پیگیری پرداخت سبد کالا به مددجویان خبر داد وگفت: طبق مذاکراتی که با دولت انجام شده، قرار است طی روزهای آینده یک نوبت سبد کالا به ارزش ۲۰۰ هزار تومان به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اختصاص یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998676

وب گردی

وب گردی