80درصد نیاز گاز کشور توسط فناوری بومی تامین شد

80 درصد نیاز گاز کشور توسط یک شرکت دانش بنیان و با به کارگیری فناوری بومی تامین شد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، عضو هیات مدیره شرکت تولیدی گاز سوزان به تولیدات این شرکت برای شرکت ملی گاز اشاره کرد و گفت : با توجه به اهمیت کاربرد دانش بومی ، 80 درصد نیاز گاز کشور توسط یک شرکت دانش بنیان و با به کارگیری فناوری بومی تامین شد .

وی با اشاره به این موضوع که این شرکت از سال 59 آغاز به کار کرده است گفت : این شرکت دانش بنیان با هدف توسعه و خودکفایی در تولید تجهیزات و خدمات مورد نیاز صنعت گاز کشور تاسیس شد یکی از اولین تولیدات آن در شبکه توزیع و گازرسانی شهری،رگولاتورهای گاز خانگی است . درحال حاضر این واحد صنعتی در قالب پنج واحد تولیدی، محصولات متنوعی را در سایزها و کلاس های مختلف طراحی ، تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کند.

وی همچنین بیان کرد : کنتورهای گاز خانگی و صنعتی(شامل دیافراگمی، آلتراسونیک،جرمی حرارتی،کارتی-اعتباری،توربینی) ، رگولاتورهای خانگی و صنعتی ،اتصالات عایقی ، شیرهای مسدود کننده و صنعتی، فیلترهای گازخشک،ایستگاه های تقلیل فشار و اندازه گیری با قابلیت مانیتورینگ و کنترل از راه دور از دیگر تولیدات این شرکت است .

به گفته وی کلیه نیازهای شرکت ملی گازو درقالب بیش از هزار نوع کالا تامین کرده است و عموما این کالاها برای نخستین بار در کشور تولید شده است .

وی درباره صادرات تولیدات گازی کشور بیان کرد : در حال حاضر به کشور cis و مذاکراتی نیز با کشور هندوستان کرده است تا برای توسعه فعالیت های دانش بنیان اقداماتی انجام شود .

عضو هیات مدیره این شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد : در حال حاضر به صورت مستقیم 2500 اشتغالزایی ایجاد کرده ایم تا برای توسعه محصولات دانش بنیان این شرکت گام 40 میلیون یورو صرفه جویی ارزی در کشور داشته ایم .

وی درباره صرفه ارزی این شرکت با تولید محصولات دانش بنیان گفت : با تولید محصولات دانش بنیان این کشور سالانه حدود

وی با اشاره به تاکید این شرکت بر توسعه بخش تحقیق و توسعه گفت : به جهت اهمیت موضوع بخش تحقیق و توسعه ، شرکت گاز سوزان سالیانه 3 درصد از گردش مالی خود را در حوزه تحقیق و توسعه محصولات و خدمات مورد نیاز صنایع داخلی و خارجی سرمایه گذاری می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999950

وب گردی

وب گردی