دانشجویان آمریکایی چطور طراح اسباب‌بازی می‌شوند؟

طراحی اسباب‌بازی رشته‌ای کاملا جدید متناسب و مرتبط با صنعت بسیار پررونق و پردرآمدی است که در برخی از دانشگاه‌های بزرگ دنیا که در رشته‌های هنر و تجسم خلاق مطرحند، ارائه می‌شود. در این گزارش به فضای یکی از دانشگاه‌های بزرگ و دروسی که در آن ارائه می‌شود، پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ اسباب‌بازی‌ها بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ کشورها هستند. بازی تخیلی نه تنها سرگرم‌کننده است، بلکه همانطور که روانشناسان نشان داده‌اند، برای توسعه مهارت‌های سطح بالایی مانند تصمیم‌گیری، اجتماعی شدن و خلاقیت بچه‌ها بسیار مهم است. از این رو به نظر می‌رسد کسی که می‌خواهد اسباب‌بازی طراحی کند، باید سررشته خوبی از جنبه‌های محتلف از جمله بحث علوم مواد و روانشناسی داشته باشد. همین موضوع و اهمیت آن باعث شده است که رشته دانشگاهی‌ای تحت عنوان «طراحی اسباب‌بازی» ایجاد شود.

موسسات آموزش عالی برای رشته طراحی اسباب‌بازی

در مجموع، بیش از چهار هزار موسسه آموزش عالی در اروپا وجود دارد که طیف گسترده‌ای از دوره‌ها را در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهند. با افزایش روزافزون این سازمان‌ها که انگلیسی را به عنوان زبان آموزش حداقل برای برخی از برنامه‌های تحصیلی خود ارائه می‌دهند، دانشگاه‌های اروپا اکنون از کیفیت بالاتری نسبت به قبل برخوردار هستند. دانشگاه‌های اروپا از دانشجویان خارجی استقبال دوستانه می‌کنند و دوره‌ای از دانش را ارائه می‌دهند که نیازهای حرفه‌ای آنها را در تقاضای جهانی امروزی برآورده می‌کند.

دانشگاه اوتیس

Otis College of Art and Design 0

یکی از دانشگاه‌های بزرگ و مطرح در رشته طراحی اسباب‌بازی دانشگاه اوتیس (Otis) است که در لس‌آنجلس قرار دارد. نرخ پذیرش دانشگاه اوتیس بسیار بالا و حدود 79/5 درصد است؛ یعنی به ازای هر 100 متقاضی 80 نفر پذیرفته می‌شوند و در کالج هنر و طراحی این دانشگاه شروع به تحصیل می‌کنند. پذیرش این دانشگاه مبتنی با شرط معدل دبیرستان با سیستم GPA است. این سیستم نمراتی بین صفر تا چهار است و میانگین معدلی که دانشگاه اوتیس پذیرش می‌کند 3/26 است که به معنی آن است که دانش‌آموزان متوسط را شامل می‌شود.

کالج هنر و طراحی اوتیس مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد را در طیف گسترده‌ای از هنرهای تجسمی و کاربردی، رسانه‌ها و طراحی ارائه می‌دهد، هیات علمی این دانشگاه با بیش از 430 استاد تمام وقت و پاره وقت همه در رشته‌هایی چون هنر، انیماتوری، طراحی وب، معماری، تصویرگری، طراحی گرافیک، طراحی مد، طراحی اسباب‌بازی، نویسندگی و شعرخوانی تخصص دارند.

کالج هنر و طراحی اوتیس یکی از تنها مدارک چهار ساله لیسانس هنرهای زیبا در طراحی اسباب‌بازی را ارائه می‌دهد.

Toy Design | Otis College

این برنامه توسط اساتید و مربیان مهمان که متخصصان مشهور طراحی اسباب‌بازی و سرگرمی هستند، آموزش داده می‌شود. این برنامه بر فرآیند طراحی و آوردن اسباب‌بازی‌ها به بازار تمرکز دارد. دانشجویان اسباب‌بازی‌هایی را برای همه سنین، در دسته‌های مختلف، با تمرکز بر بازی ایجاد می‌کنند و با یک نمونه کار نهایی فارغ‌التحصیل می‌شوند که استعدادهای منحصر به فرد، مهارت‌های فنی و ایده‌های نوآورانه آنها را برجسته می‌کند تا آنها را در مشاغل خلاقانه، پر ارزش و معنادار راه‌اندازی کند.

در وب‌سایت این دانشگاه آمده است: دانشجویان اوتیس آینده طراحی اسباب‌بازی هستند که صنعت را شکل می‌دهند، جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهند و نسل‌های آینده را الهام می‌بخشند.

دوره کارشناسی اوتیس

تمام دانشجویان در هر رشته‌ای که به این دانشگاه وارد می‌شوند، در سال اول خود مهارت‌های ساخت و تفکر انتقادی خود در دوره‌های استودیو بنیاد، هنرها و علوم لیبرال و دوره‌های اقدام خلاقانه را به دست می‌آورند.

همه دانش‌آموزانی که به عنوان دانشجویان سال اول وارد می‌شوند در برنامه بنیاد شرکت می‌کنند.

دانشجویان آمریکایی چطور طراح اسباب‌بازی می‌شوند؟

دانش‌آموزان بنیاد، دوره‌های استودیویی را همراه با هنر و علوم لیبرال، از جمله محتوای یادگیری یکپارچه اقدام خلاقانه، می‌گذرانند. تمام دوره‌های بنیاد استودیو ستون اصلی حمایت از موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان هستند.

از آنجا که این رشته طیف وسیعی از توانایی‌ها را نیاز دارد، دانشجویان به‌عنوان هنرمند و طراح، نقش‌های متنوعی را در این صنعت ایفا می کنند و توانایی‌های وسیعی کسب می‌کنند که انگیزه بیشتری به آنها می‌دهد. برنامه درسی بنیاد استودیو بر اساس نیازهای نوظهور بازار خلاق، مهارت‌های فناوری جدید، دانش ابزاری، پیگیری تفکر انتقادی و نوآوری، تخیل و مسئولیت اجتماعی طراحی شده است.

پردیس در مرکز صنعت

طراحی اسباب‌بازی یک رشته تخصصی است و به مهارت‌های بسیاری از رشته‌ها از جمله طراحی، مهندسی، مجسمه‌سازی، نمونه‌سازی و طراحی دیجیتال نیاز دارد. دانشجویان همچنین در زمینه روانشناسی کودک، داستان‌سرایی، ارائه‌ها و شیوه‌های تجاری دانش کسب خواهند کرد. آنها در مورد ساخت، ایمنی محصول، پایداری و بسته‌بندی نیز مهارت‌های لازم را یاد خواهند گرفت و درک درستی از تکامل یک اسباب‌بازی از مفهوم تا مصرف کننده نهایی به دست خواهند آورد.

بیشتر بخوانید:

صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان

نکته جالب دانشگاه اوتیس این است که بزرگ‌ترین شرکت‌های اسباب‌بازی و سرگرمی جهان در چند کیلومتری آن قرار دارند. آنها در مرکز یک صنعت چند میلیارد دلاری قرار دارند که یک سکوی حرفه‌ای عظیم برای طراحان اسباب‌بازی‌های نوظهور این دانشگاه فراهم می‌کند. رشته طراحی اسباب‌بازی به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا در دوره‌های کارآموزی تابستانی پس از سال‌های دوم و دوم شرکت کنند و بر این اساس، اغلب آنها توسط شرکت‌هایی که در آن کارورزی می‌کنند، استخدام می‌شوند.

مهارت‌های یک فارغ‌التحصیل کارشناسی

دانشجویان مقطع کارشناسی طراحی اسباب‌بازی بعد فارغ‌التحصیلی مهارت‌های زیر را فرا می‌گیرند:

  • خلاقیت و کارآفرینی: بیان فردی و رویکردی تخیلی در خلق مفاهیم و طرح‌های منحصر به فرد و نوآورانه
  • ارتباط بصری و شفاهی: بیان ایده‌ها به طور واضح و موثر از طریق نقاشی‌های مفهومی، نمونه‌های اولیه و ارائه‌های نوشتاری و شفاهی
  • مهارت و دانش فنی: استفاده از مهارت‌های تفکر انتقادی و دانش فنی برای دستکاری هنر و رسانه‌های طراحی در اجرای کار
  • سواد منابع: تشخیص زمانی که به اطلاعات نیاز است و قادر به مکان‌یابی، ارزیابی و استفاده موثر از اطلاعات از منابع متعدد
  • حرفه‌ای گرایی: توسعه آداب حرفه‌ای از طریق مدیریت پروژه فردی، ارزیابی مشارکتی و با تقویت هوش هیجانی
  • آگاهی اجتماعی: اتخاذ تصمیمات اخلاقی با در نظر گرفتن عوامل اجتماعی و محیطی در طراحی اسباب‌بازی‌ها و آگاهی از تأثیر آنها بر جامعه

کار دانشجویی

یک دوره ابتدایی در رشته طراحی اسباب‌بازی وجود دارد که بر طراحی و ساخت عروسکی یا بازی خاص تمرکز دارد. این اسباب‌بازی‌ها شامل عروسک‌های پشمالو، اسباب‌بازی ابتدایی، اسباب‌بازی مربوط به کودکان پیش دبستانی، نمونه اولیه گرافیکی و طرح‌های اولیه روی کاغذ، وسایل تقلیه اسباب‌بازی و فیگورهای متحرک می‌شود.

دانشجویان آمریکایی چطور طراح اسباب‌بازی می‌شوند؟

دانشجویان در این دوره باید یکی از این موارد را با درک درستی از روش‌های ساخت محصول، مواد، تحقیقات بازار و استراتژی‌های بازار مانند توسعه خطوط برای مفاهیم خود طراحی کنند و در پایان دوره، پروژه نهایی خود را به متخصصان صنعت اسباب بازی ارائه دهند.

واحدهای درسی

در دانشگاه اوتیس واحدهای درسی که برای رشته طراحی اسباب‌بازی ارائه می‌دهد، عبارتند از:

طراحی اسباب بازی

ارتباط تصویری

روش‌ها و مواد

طراحی نمونه اولیه

روانشناسی کودک: رشد و بازی

نظریه‌ها و گرایش‌ها در هنر، رسانه و فرهنگ معاصر

تاریخچه اسباب‌بازی

ریاضیات

آناتومی و ارگونومیک

انتهای پیام/

کد خبر: 1229689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =