صدای شکسته‌شدن استخوان‌های لیبرالیسم به گوش می‌رسد

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: آیا اتفاقاتی که در دانشگاه‌های آمریکا افتاده به معنی افول تمدن غرب نیست؟ آیا این اتفاقات صدای شکسته‌شدن استخوان‌های لیبرالیسم را به گوش نمی‌رساند؟

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، هادی قاسمی عصر امروز در تجمع دانشگاهیان یزدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا که عصر امروز در ورودی پژوهش دانشگاه یزد برگزار شد، گفت: اتفاقاتی که اخیرا در دانشگاه‌های آمریکا افتاده، یک نوع بیداری، خیزش و فریاد در دنیاست که از چند نظر حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در تجمع اخیر در دانشگاه‌های آمریکا رخ داده است افراد شرکت‌کننده در این تجمعات و دانشگاه‌هایی هستند که در آن تجمع برپا شده است، این دانشجویان در لایه‌های حکمرانی و در دانشگاه‌های مهم و سیاست‌گذار در حال تحصیل هستند و آینده‌ای که برای این دانشجویان متصور است فعالیت در حوزهای سیاست‌گذاری، لایه‌های حکمرانی و اداره کشور است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: یکی دیگر از نکات مهمی که باید در مورد اتفاق در نظر گرفت این است باید برای این واقعه محافل و نشست‌های علمی و تحقیقات دانشگاهی انجام شود چرا که با قواعد و توضیحاتی که تاکنون از موضوع لیبرالیسم ارائه شده بود این اتفاق هیچ تطابق و همخوانی با لیبرالیسم تعریف شده نداشت و دانشجویان به خصوص آنها که در دانشکده‌های حقوق و علوم انسانی تحصیل می‌کنند باید بیشتر به این موضوع بپردازند.

وی افزود: باید به این موضوع در بین دانشگاهیان پرداخته شود که استاندارد دوگانه لیبرالیسم چگونه قابل تحلیل است، با آنکه ادعا می‌کردند در لیبرالیسم در هر زمینه، سطح جغرافیا، موضوع و مفهومی آزادی مطلق وجود دارد این اتفاق و سرکوب دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا چگونه با مفهوم ادعا شده آنها قابل جمع است.

قاسمی ادامه داد: دستبندزدن به رئیس دانشکده، مورد ضرب و شتم قرار دادن استاد دانشگاه، مستقر کردن تیرانداز در دانشگاه، وارد کردن نیروهای نظامی در محیط دانشگاه و ... با کدام بخش لیبرالیسم همخوانی دارد و قابل جمع است؟! این اتفاقات از این نظر قابل بحث است و باید در دانشگاه‌ها در مورد آن بحث شود و دانشجویان علوم سیاسی حتما این جنس موضوعات را به عنوان موضوع پایان‌نامه خود قرار دهند.

وی افزود: از اتفاقاتی که در دانشگاه‌های آمریکا افتاده است نمی‌توان به راحتی گذشت و آیا این به این معنی نیست که افول تمدن غرب به واقعیت پیوسته است؟ آیا این اتفاقات صدای شکسته‌شدن استخوان‌های لیبرالیسم را به گوش نمی‌رساند؟ بنابراین استادان دانشگاه، دانشجو، تحقیقات علمی و... همه باید در خدمت این موضوع قرار گیرند و راجع به این موضوع حرف زده شود.

قاسمی گفت: صهیونیست‌ها استراتژی دارند با این مفهموم که «پیرمردها می‌میرند و بچه‌ها فراموش می‌کنند»، در اتفاقات غزه بیش از ۳۵ هزار نفر شهید شدند و ۸ هرا نفر که عمده آنها بچه هستند و رژیم صهیونیستی با این استراتژی پیش می‌رود تا دنیا فراموش کند اما روش مقابله با این استراتژی ظالمانه، مقابله مادرانه است که ۷۰ سال است مادران فلسطینی و غزه‌ای ایستاده‌اند و بچه‌های خود یاد می‌دهند که ما سرزمینی داشتیم که صهیونیست‌ها آن را غصب کردند و سینه به سینه این موضوع منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: در ماجرای سرکوب دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا نیز ما باید تلاش کنیم تا این واقعه به فراموشی سپرده نشود، هنرمندان آثار هنری در این زمینه تولید کنند، دانشجویان و استادان جلسات علمی و نشست‌های علمی برگزار کنند تا این واقعه فراموش نشود و مواجهه‌ای در مقابل استراتژی صهیونیست‌ها باشد.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1229078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =