لزوم ایجاد فرهنگ در زمینه اعتمادسازی میان صنعت و دانشگاه

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور بر لزوم ایجاد فرهنگ در زمینه اعتمادسازی میان ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد.

اکرم قدیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به عدم اعتماد صنعت به پژوهش‌های دانشگاهی گفت: یکی از مشکلات ارتباط صنعت و دانشگاه، عدم اعتماد میان این دو بخش محسوب می‌شود. رفع این مشکل نیازمند فرهنگ‌سازی است.

وی ادامه داد: باید فرهنگ لازم در زمینه اعتماد سازی بخش دانشگاه و صنعت ایجاد شود، این فرهنگ نیازمند پیش زمینه‌ها و مقدمات است.‌ در همین راستا دانشگاه‌ها باید اقدامات لازم در زمینه جلب اعتماد بخش صنعتی کشور را انجام دهند.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: دانشجویان در دوران تحصیل خود در دانشگاه در مرحله آزمون و خطا قرار دارند، به همین منظور نمی‌توان روی این فرد به طور قطعی سرمایه‌گذاری کرد.

وی اضافه کرد: دانشجویان برای مشارکت در بخش صنعتی باید تحت نظر استادان فعالیت کنند تا بتوانند قابلیت‌های خود را به جامعه ارائه کنند و در مقابل جامعه نیز به آنها اطمینان کند.

قدیمی افزود: همان‌طور که می دانید یک شبه نمی‌توان این فرهنگ را در میان صنعت جامعه و دانشگاه ایجاد کرد، این امر نیازمند مقدماتی است تا دانشجویان نیز بتوانند در پژوهش‌های مرتبط با صنعت سرمایه گذاری کنند. همچنین در مقابل دانشگاه‌ها نیز باید آموزش های لازم را در اختیار دانشجویان قرار دهند، دوره های مهارت‌آموزی برگزار کنند تا اعتماد میان بخش صنعت و طرح‌های پژوهشی دانشجویان در دانشگاه‌ها ایجاد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008623

وب گردی

وب گردی