آمریکا قادر به تحمیل جنگ نظامی علیه ایران نیست

دبیرکل حزب الله لبنان گفتن: آمریکا قادر به تحمیل جنگ نظامی علیه ایران نیست اما کاخ سفید می داند اگر جنگی علیه ایران روی دهد همه منطقه درگیر می شود و قطعا پایان آن را آمریکا رقم نخواهد زد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز ، حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرد.

سید حسن نصرالله در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های قاطع و مؤثر مقام معظم رهبری و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در کمک به تثبیت صلح و امنیت در منطقه و از جمله لبنان، اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، آمریکا قادر به تحمیل جنگ نظامی علیه ایران نیست اما کاخ سفید می‌داند اگر جنگی علیه ایران روی دهد همه منطقه درگیر می‌شود و قطعاً پایان آن را آمریکا رقم نخواهد زد.

وی در مورد فلسطین گفت: مقاومت تنهاترین و قوی‌ترین گزینه برای مقابله با جنایات، تجاوزات و جاه طلبی‌های صهیونیست هاست.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: طرح سیاسی و دموکراتیک جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برگزاری همه پرسی در میان ساکنان اصلی و تاریخی فلسطین و با حضور همه ادیان الهی اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی، طرحی سیاسی، منطقی و واقع بینانه است که بر مبنای آن ساکنان اصلی فلسطین در مورد سرنوشت خود تصمیم خواهند گرفت اما صهیونیست‌های غاصب، بی منطق‌ترین موجودات روی زمین هستند و فقط و فقط زبان مقاومت را می‌فهمند.

سید حسن نصرالله با پوشالی خواندن طرح به اصطلاح معامله قرن آمریکا در مورد فلسطین اشغالی افزود: ما با یهودیان مشکلی نداریم اما صهیونیست‌ها ریشه فساد و ایجاد ناامنی در منطقه هستند. البته یهودیان نباید گرفتار سیاست‌های اشغالگرانه صهیونیستی شوند. ما می‌گوئیم یهودیان مهاجر به فلسطین اشغالی باید به اشغال فلسطین پایان دهند.

دبیرکل حزب الله لبنان در مورد تحولات منطقه افزود: به برکت خون شهدایمان، امروز مقاومت در عالی‌ترین
وضعیت قرار دارد اما آمریکا و صهیونیست‌ها به اقدامات خصمانه خود علیه امنیت منطقه ادامه می‌دهند مثلاً آمریکایی‌ها در سوریه برای جلوگیری از پاکسازی آخرین بقایای تروریست‌ها تلاش می‌کنند و در جهت تداوم بحران، با روش‌های مختلف، مانع از بازگشت آوارگان سوری به کشورشان هستند. البته در این سیاست‌های مداخله گر در منطقه هم قطعاً شکست خواهند خورد.

در این دیدار امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل ضمن تبریک سالگرد پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه و عرض تسلیت به مناست درگذشت همشیره دبیرکل حزب الله لبنان، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی و همچنین مناسبات دو جانبه پارلمانی و سیاسی بین تهران و بیروت را تبیین کرد.

کد خبر: 1021571

وب گردی

وب گردی