تداوم تلاش بغداد برای کاهش تنش بین واشنگتن و تهران

سخنگوی وزارت خارجه عراق تأکید کرد که بغداد با کشورهای اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای عربی در پی یافتن راهکارهای توافقی برای حل تنش بین ایران و آمریکا است.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز ، وزارت خارجه عراق از تداوم تلاش خود برای کاهش تنش بین جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا خبر داد.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق تأکید کرد که این کشور و کشورهای اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای عربی در پی یافتن راهکارهای توافقی هستند.

شبکه خبری «روسیا الیوم» به نقل از الصحاف گزارش داد که هدف از این راهکار توافقی، کاهش تنش مستمر بین ایران و واشنگتن است.

وی خاطرنشان کرد که تلاش عراق مبتنی بر یافتن راهکار بی‌طرفانه در جریان مذاکرات است، به گونه‌ای که این راهکار باعث شود که تنش افزایش نیابد و منطقه نیز از خطرات و پیامدهای جنگ، در امان بماند.

این در حالی است که «فدریکا موگرینی» نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی از حمایت این اتحادیه از پیشنهاد عراق برای برگزاری یک نشست منطقه‌ای خبر داد.

موگرینی 22 تیر ماه جاری که در بغداد حضور داشت، تصریح کرد که اتحادیه اروپا از سیاست عراق در برقراری روابط حسنه با تمامی همسایگان قدردانی و حمایت می‌کند.

وی همچنین گفت که اتحادیه اروپا از پیشنهاد عراق برای برگزاری کنفرانس منطقه‌ای میان ایران و کشورهای عربی نظیر عربستان سعودی و امارات حمایت می‌کند.

در همین ارتباط، «محمد علی الحکیم» وزیر امور خارجه عراق نیز تأکید کرد عراق نباید به عرصه‌ای برای درگیری تبدیل شود و به جای آن، عراق باید برای حل این بحران در کنار دیگر کشورهای عربی نظیر کویت و عمان به ایفای نقش بپردازد.

حکیم با اشاره به اقدام دولت کنونی آمریکا در خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران گفت: «لغو یکجانبه توافق هسته‌ای به بحرانی منجر شده که می‌توان از طریق مذاکرات مانع از آن شد».

کد خبر: 1021805

وب گردی

وب گردی