کاهش واردات محصولات زیستی با توسعه فعالیت شتاب‌دهنده‌ها

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت شتاب دهنده‌ها در کشور، بر حمایت ستاد از شکل‌گیری شتاب دهنده‌های تخصصی حوزه زیست فناوری تاکید کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری درباره شکل‌گیری شتاب‌دهنده‌های زیستی در کشور تصریح کرد: توسعه شتاب‌دهنده‌های حوزه دارویی و زیست فناوری تحول آفرین هستند و برخی از این شتاب‌دهنده‌ها تاثیرات مثبتی بر روی بازار این حوزه می‌گذارند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از شکل‌گیری شتاب‌دهنده‌ها در کشور است، زیرا این شتاب‌دهنده‌ها با حضور جوانان مستعد کشور راه‌اندازی می‌شوند و پتانسیل بالایی برای ایجاد تغییر در حوزه زیستی کشور دارند.

به گفته قانعی، شتاب‌دهنده‌های زیستی فعال در کشور در حوزه‌های مختلفی چون دارو، واکسن، پروبیوتیک، آرایشی بهداشتی و تجهیزات پزشکی، داروهای نوترکیب، کیت تشخیصی، سلامت الکترونیک، داروهای پیشرفته و نانو دارو فعالیت دارند.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است که اگر فعالیت شتاب‌دهنده‌ها را توسعه دهیم، واردات محصولات زیستی و خروج ارز از کشور کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1025125

وب گردی

وب گردی