نخستین جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه برگزار شد

نخستین جلسه ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه به ریاست دکتر جهانشیر امینی رئیس استان و با حضور نماینده نهاد رهبری در دانشگاه های استان، معاونان، مدیران کل و روسای واحد ها و مراکز برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد کرمانشاه، جهانشیر امینی رئیس واحد کرمانشاه مراسم اربعین را یک حرکت عظیم بین المللی بیان کرد و گفت: بسیار خوشحالیم که به عنوان عضوی از جامعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی سهم کوچکی در این حرکت بین المللی و خروش مسلمانان جهان داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه اربعین را علاوه بر همگرایی و همدلی فقط محدود به شیعیان نداست و تاکید کرد: همه ادیان در کنار هم در این تجمعات حضور دارند و بستری برای پژوهش، تحقیق و واکاوی تاریخ و نزدیکی به حقیقت اسلام است.

دبیر هیئت امنای استان بازگشایی مرز خسروی را وظیفه مهمی برای دانشگاه آزاد اسلامی دانست و افزود: ما جدای از سایر اقشار جامعه نیستیم و همه ما از دانشجو، کارمند و هیئت علمی در این ایام باید پای کار باشیم بخصوص دانشجویان رشته های پرستاری ما باید در موکب های حضور داشته و به زائران خدمات پزشکی ارائه دهند.

امینی در ادامه به گسترش حرکت اربعین حسینی در جهان اشاره کرد و گفت: امروز شاهد برکات اربعین در جای جای دنیا به خصوص سوریه، لبنان و یمن هستیم و امیدوارم شاهد راهپیمایی مسلمانان از ایران اسلامی تا کربلا، مدینه و مکه باشیم که قطعا دور از ذهن نیست.

در ادامه مراسم جلیلی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه به عنوان یکی دیگر از اعضای ستاد اربعین گفت: این که استان کرمانشاه در مسیر بزرگراه کربلا قرار دارد و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان عضو فعال و فرهیخته جامعه نقش تعیین کننده ای در استان دارد مطمئنا برای ما شامل برکات عدیده است.

وی ضمن بیان روایات متعدد ادامه داد: در زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) یکی از اسامی که حضرت خود را با آن معرفی می کند منتقم حسین (ع) است و حرکت خودجوش اربعین به عنوان بزرگترین میتینگ جهانی محسوب می شود ؛ به گونه ای که دشمنان در هراس از این حرکت در تلاش برای سانسور آن هستند.

جلیلی در ادامه افزون بر بیان جایگاه خاص اربعین در دانشگاه آزاد اسلامی گفت:دانشگاهی که مزین به نام اسلام است باید نقش ویژه ای در این زمینه داشته باشد و تلاش کنیم تا این نقش را به خوبی ایفا کنیم.

مریم اسلام پناه معاون دانشجویی و فرهنگی واحد کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: همایش بین المللی اربعین یک همایش جهانی است که باید از فیوضات آن استفاده کنیم؛ این همایش یک همایش مردمی است و واحد ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان در سالهای گذشته در زمینه ی راه اندازی موکب ها با مشارکت های مردمی و همکاری با نهاد ها و ارگان های مختلف در این زمینه بسیار خوب عمل کرده­ اند.

اسلام پناه اهم برنامه های مد نظر جهت حرکت بزرگ اربعین با حضور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی را برپایی سه موکب در شهرستان های صحنه، کنگاور و کرمانشاه همچنین یک موکب در مرز خسروی، دریافت خیرات مردمی و متمرکز نمودن آن، ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی و پزشکی عنوان کرد.

وی در ادامه بر حضور تاثیرگذار استادان، کارکنان و دانشجویان در راهپیمایی اربعین، عدم برگزاری امتحانات در این ایام، موجه کردن غیبت دانشجویان و استادان، رفع مشکلات صدور معافیت و ارائه تسهیلات لازم در این زمینه اشاره کرد.

از دیگر برنامه حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی در ایام اربعین در اختیار قرار دادن مهمانسرا، مساجد، خوابگاههای دانشجویی جهت اسکان موقت، نامگزاری موکب ها با نام شهدای شهر کرمانشاه، برپایی ایستگاه های صلواتی و خدماتی فوریت های پزشکی و تهیه ماسک با حضور دانشجویان رشته های علوم پزشکی واحد کرمانشاه عنوان کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1027564

وب گردی

وب گردی