چراغ های نمایش «خاتون» روشن شد/تاکید شهرام کرمی بر استمرار اجرای نمایش های مذهبی

آیین افتتاح نمایش خاتون به کارگردانی حسین عالم بخش شب گذشته در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، آیین افتتاحیه این نمایش به کارگردانی و نویسندگی حسین عالم بخش شب گذشته، 28شهریور ماه با حضور شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی، علیرضا زندوکیلی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و خانواده شهدای مدافع حرم شهید پورهنگ و شهید مشعجی در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

در ابتدای مراسم افتتاحیه ، حسین عالم بخش به نیابت از سعید اوحدی به حضار و مسئولان خوش آمد گفت و بخشی از فعالیت های گروه فرهنگی هنری حواریون در این سالها را تشریح کرد.

وی همچنین افزود: فعالیت این گروه به دهه هفتاد و با نمایش های «آشنای غریب» و «ایوب عشق» باز میگردد. نمایش خاتون نیز چهارمین دوره اجرای خود را امسال می گذراند و در سه سال گذشته در تالار اندیشه و تئاتر شهر مخاطبان چهل هزار نفره را داشته است. امسال تصمیم داریم 22اجرا در تهران و 10اجرا در شهرستان اردستان داشته باشیم.

وی همچنین یادآور شد: نمایش دهکده هاپوخان نیز سه دوره در مجتمع غدیر، فرهنگسرای ارسباران و تالار سرو برگزار شد و بیش از 21هزار مخاطب کودک و نوجوان داشت. در نهایت امیدواریم با برنامه ریزی و حمایت از این نمایش، امسال دو مرتبه این کار را به صحنه ببریم. از جمله کارهای آتی این گروه «پشت بام آرزوها» و «زن همسایه» و «دادسرای زنان» خواهد بود.

در ادامه شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی نیز در سخنانی کوتاه عنوان کرد: خوشبختانه نمایش خاتون در این چند سال در عرصه کارهای مذهبی موفق ظاهر شده و نگاه خلاقانه ای به عرصه کارهای دینی داشته است‌.

وی در ادامه گفت: خوشحالم که اجرای این کار مستمر بوده و با استقبال هر ساله مخاطبان روبرو می شود. این دست نمایش ها در جامعه مذهبی ما مورد نیاز است و می بایست بیشتر تولید شود.

در ادامه مراسم و در سومین سالگرد شهادت شهید پورهنگ، از خانواده معزز شهیدان مدافع حرم، همسر و دو دختر دو قلوی خردسال شهید محمد پورهنگ و همسر و دختر هفت ساله شهید مشجعی تجلیل و شمع آغاز این نمایش توسط خانواده شهدا و شهرام کرمی ، مدیرکل هنرهای نمایشی روشن شد.

سپس نخستین اجرای نمایش خاتون به روی صحنه رفت و پس از آن حسین عالم بخش با تشکر از حضور خانواده شهدا، عنوان کرد:همه آسایش و آرامش مان را امروز مدیون شهدایی چون مشعجی و پورهنگ هستیم. امیدوارم که همه شما به زودی مهمان خرابه شام و گنبد حضرت بی بی رقیه شوید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028030

وب گردی

وب گردی