حیواناتی شگفت انگیزتر از انسان

اگرچه از انسان به عنوان اشرف مخلوقات نام برده می شود اما فارغ از قوه ادراک و عقل آدمی، باید گفت در طبیعت و خلقت خداوند گونه‌هایی از حیوانات وجود دارند که در مقایسه با انسان دارای قدرت های حسی خارق العاده ای هستند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، انسان هرچه بیشتر در مورد گونه‌های دیگر می‌آموزد، بیشتر متوجه پایین بودن توانایی حتی قدرتمند‌ترین قدرت های حسی خود می شود.

برای مثال «Pit vipers» (نوعی از مارها) دارای دید مادون قرمز هستند یا زنبورها می‌توانند نور ماوراء بنفش را مشاهده کنند.
این حیوانات و سایرین تکامل یافته اند تا جنبه هایی از جهان را که فراتر از مرزهای ادراک ما هستند، تجربه و زندگی کنند.

خفاش خون آشام

بینایی خون: این مکنده ها به لطف کانال های حساس به گرما در بینی می توانند خون را ببینند. عروق چربی و پر از خون، گرما ساطع می‌کنند و پستانداران پرنده آن گرما را در منابع غذایی خود مانند خوک، گاو و مرغ دنبال می‌کنند.

اندازه: 3 اینچ
مکان: قاره آمریکا
طعمه: پرندگان، پستانداران، دام

حساسیت به گرما
خفاش: 86 درجه فارنهایت
انسان: 109 درجه فارنهایت

دلفین‌ها

Echo Utero: مواد نرم مانند شن نمی توانند طعمه دلفین‌ها را پنهان کنند زیرا ساختار آن‌ها به صورتی است که می‌توانند با یک نگاه آنی درون اجسام را ببینند که همین امر موجب شده تا برخی گمانه زنی‌ها در مورد آن‌ها به وجود آید که توانایی تشخیص حاملگی انسان نیز را دارند.

اندازه: 10-14 فوت
مکان: عرض های جغرافیایی میانه سراسر جهان

تست تشخیص بارداری: قابل قبول است
گونه: کوسه ها، اورکاها

پژواک یابی
دلفین: 300 فوت
خفاش: 33 فوت

فک بندرگاه

سبیل های سیمی: فک‌ها در دیدن و شنیدن هیچ مشکلی ندارند اما برای خوردن طعمه از حس دیگری استفاده می‌کنند. 80 درصد شارِب آنها متصل به هزاران گیرنده حسی است که می‌توانند مسیر ماهی را دقایقی پس از فرار از صحنه تشخیص دهند.

شارِب به نوع ویژه‌ای از مو یا پرهای حسگر در بعضی جانوران، به ویژه پستانداران و پرندگان، گفته می‌شود. این موهای دراز و از جنس کراتین به عنوان نوعی حسگر طبیعی مسئول انتقال نوسان‌های خود به پایه‌شان در پوست و از آنجا به مغز هستند. در انتهای هر کدام از موهای شارب در پوست، عصب‌های فشرده‌ای قرار دارند که مسئول حس چنین نوسان‌هایی هستند. همهٔ نخستیان به جز انسان دارای شارب‌های حسگر هستند.

اندازه: 5 فوت
محل سکونت: سواحل شمالی
ردیابی ماهی: تا 2 زمین فوتبال


عصب‌های یافت شده در انتهای هر شارِب
فک بندرگاه: تا 1500
گربه: 200

عنکبوت

پاهای حساس: میدان الکتریکی موهای ساق پای این حشره کمک می‌کند تا مثل بالون بالا رود. هنگامی‌که این موجودات بار مثبت جو را احساس کنند رشته‌ای از ابریشم با بار منفی رها می‌کنند که همین کار باعث می‌شود تا به سمت بالا کشیده شوند.

اندازه: کمتر از یک اینچ
مکان: تقریباً در همه جا
نام مستعار: Aeroplankton
ضعف: فرود در اقیانوس

مسافتی که می‌توانند بالا بپرند
عنکبوت: 1000 مایل
سنجاب پرواز: 300 فوت

فیل

iFoot: پای «Pachyderm» که در انتهای آن دارای عصب‌های فراوانی است و می‌تواند تا 9 مایل دورتر لرزش با فرکانس پایین را تشخیص دهد.

اندازه: 9-11 فوت قد
مکان: آفریقا و آسیا
انتقال قدرت: فشار به پایین برای افزایش اندازه آنتن های پاها

شنوایی کمترین فرکانس
فیل: 14 هرتز
انسان: 20 هرتز

انتهای پیام/

کد خبر: 1028536

وب گردی

وب گردی