حضور اندیشمندان کشورهای مختلف در همایش علمی اربعین

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اندیشمندان کشورهای مختلف در همایش علمی بین‌المللی اربعین حضور داشته و آثار خود را به این همایش ارسال کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامرضا غفاری ظهر امروز در نشست خبری با محوریت همایش علمی بین‌المللی اربعین که در ساختمان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه ایام اربعین قرار داریم، این ایام با رخداد بزرگ فرهنگی، اجتماعی و مذهبی شیعیان و سایرین مصادف شده است. با توجه به وسعت و گستره این رخداد، فعالیت‌های چندگانه‌ای از نظر فرهنگی، اجتماعی و سیاسی رخ می‌دهد و فرصت مناسبی برای افرادی است که در این راهپیمایی شرکت می‌کنند تا با فرهنگ عاشورا آشنا شوند.

وی ادامه داد: جامعه علمی کشور بر اساس توان خود باید از این رخداد بهره‌مند شود، امسال بر این مبنا شاهد چند رویداد مهم هستیم. یکی از رخدادهایی که از سال قبل آغاز شده، برگزاری همایش علمی و بین‌المللی اربعین است. موضوع برگزاری این همایش با دانشگاه‌های مختلف در میان گذاشته شد، دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این زمینه مراسم و همایش‌های مختلفی برگزار کرده بود. با توجه به اهمیت موضوع، دانشگاه پیش‌قدم شد و آمادگی خود را برای برگزاری این همایش بزرگ اعلام کرد. این مراسم فردا ۸ مهرماه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اندیشمندان کشورهای مختلف در این همایش حضور داشته و آثار خود را به این همایش ارسال کرده‌اند. در کنار این رخداد، اختتامیه دومین سوگواره علمی، فرهنگی و هنری در ۱۵ مهرماه دانشگاه شهید چمران برگزار می‌شود. این سوگواره دارای پیشینه قابل توجهی است و نقطه شروع آن از دانشگاه ایلام بوده است. 662 اثر شامل دل‌نوشته، فیلم، عکس و غیره به این سوگواره ارسال شده است.

وی افزود: امسال تمامی دانشگاه‌ها امکانات لازم را دارند و ابلاغیه‌هایی به دانشگاه‌های مختلف فرستاده‌ایم. به علت شرایط جغرافیایی مختلف، هماهنگی‌های لازم با دانشگاه‌هایی که در مسیر قرار دارند، صورت گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028884

وب گردی

وب گردی