اولین نشست رستاخیز علمی  10 مهرماه برگزار می‌شود

رئیس پژوهشکده امام سجاد(ع) گفت: اولین نشست رستاخیز علمی از 10 تا 12 مهرماه در اردوگاه آموزشی و تفریحی آبعلی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدی محمدی فرد در نشست خبری ملی رستاخیر علمی با محوریت پیشرفت‌های علمی و فناورانه کشور ناظر به گام دوم انقلاب که صبح امروز در پژوهشگاه امام سجاد برگزار شد، گفت: دانشگاه امام حسین(ع) در راستای اجرایی و عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب همایش بین‌المللی با رویکرد انقلاب اسلامی و نظام تمدن سازی علمی در دنیا را در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه امام حسین(ع) به منظور برگزاری بهتر این همایش بین‌المللی سلسله نشست های علمی در دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های وابسته به این دانشگاه را برگزار خواهد کرد.

رئیس پژوهشکده امام سجاد(ع) گفت: اولین نشست از سلسله نشست‌های یاد شده با عنوان رستاخیر علمی از ۱۰ تا ۱۲ مهرماه در اردوگاه آموزشی و تفریحی آبعلی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ دانشجو در همایش رستاخیر علمی حضور دارند، گفت: این دانشجویان از مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری است که در روند گزینشی از دانشکاه های تهران انتخاب شده‌اند.

محمدی‌فر عنوان کرد: همایش رستاخیر علمی علوم بین رشته‌ای در فرآیند پیشرفت علمی کشور اثرگذار هستند، از جمله آن می‌توان به فناوری نانو، هسته‌ای، هوا و فضا اشاره کرد که توسط مدیران و مسئولان مرتبط تبیین خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: در همایش رستاخیر علمی استادان در پنل‌های ۲ یا ۳ نفره دستاوردهای علمی خود را بیان کرده و در نشستهای جداگانه پرسش‌های دانشجویان را پاسخ می دهند.

وی بیان کرد: در همایش رستاخیر علمی سازمان صنایع دفاعی وزارت دفاع، دبیر ستاد فناوری نانو و سلول های بنیادی، دانشگاه امام حسین(ع)، پژوهشکده امام سجاد، پزوهشکده صدرا، سازمان انرژی هسته‌ای، پژوهشکده مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کرده و محصولات و دستاوردهای خود را ارائه خواهند کرد.

محمدی‌پور درباره اهداف همایش رستاخیر علمی گفت: گفتمان سازی در راستایی زمینه سازی اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب، شناسایی و گزینش دانشجویان نخبه و فعال در دانشگاه های تهران جهت انتقال آموزه‌های خود در علم های یاد شده در همایش به دانشگاه‌هاو ایجاد شبکه سازی از نخبگان دانشگاهی و انقلابی برای توسعه علم و فناوری در کشور از اهداف این همایش به شمار می‌رود.

رئیس پژوهشکده امام سجاد(ع) گفت: دانشحویان شرکت کننده در همایش رستاخیر علی گواهینامه معتبر از دانشگاه امام حسین(ع) و دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری دریافت خواهند کرد. همچنین دانشجویان شرکت کننده می توانند به صورت پاره وقت یا پژوهشکده های مرتبط با دانشگاه امام حسین همکاری کنند.

محمدی فرد بیان کرد: دانشگاه ها باید برای تمدن سازی اسلامی با برنامه و بررسی آسیب های موجود اقدام کنند. متاسفانه در حال حاضر دانشگاه های بزرگ کشور در این عرصه ورود پیدا نکرده‌اند در حالی که سال های پیش از ۵۹ با انقلاب فرهنگی پیش روی می کردند.
رئیس پژوهشکده امام سجاد(ع) عنوان کرد: قصد سیاه نمایی ندارم اما ساختارهای برخی از دانشگاهها با نشکلاتی مواجه است. باید افراد انقلابی در سطوح دانشگاه‌ها به کار گرفته می‌شدند؛ اما این امر مورد غفلت واقع شده است.
انتهای پیام/

کد خبر: 1029107

وب گردی

وب گردی