باید نظام سیاست‌گذاری در شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر کند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از همان ابتدای قبول مسئولیت در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر این موضوع تأکید داشتم که باید نظام سیاست‌گذاری در شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شورای عالی انقلاب فرهنگی، آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان بسیج اساتید، با حضور سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

عاملی بابیان اینکه وجود نهاد بسیج چه در دانشگاه و چه در سایر محیط‌ها یکی سرمایه بزرگ است، اظهار کرد: انگیزه و روحیه انقلابی بسیج یک روحیه و انگیزه ارزشمند است که باید حفظ و برای حل مشکلات کشور از آن بهره گرفته شود.

بسیج اساتید در دانشگاه باید منشأ وحدت و تقویت فضای همکاری باشد

وی ادامه داد: بسیج اساتید در دانشگاه باید منشأ وحدت، اتحاد و تقویت فضای همکاری باشد و تفرقه‌افکنی در محیط دانشگاه که دست دشمن در آن مشاهده می‌شود، باید توسط اساتید بسیجی دفع و برطرف شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه علم و فناوری در نگاه مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی»، گفت: رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» تنها در مورد پیشرفت علمی کشور فرمودند که تا نفس و توان دارم در حمایت از جامعه علمی و نخبگانی کشور ایستادگی خواهم کرد.

وی تصریح کرد: این سخن ایشان نشان از اهمیت موضوع علم از نگاه مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» دارد و وظیفه ما را در حفظ و استمرار یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی یعنی حوزه پیشرفت‌های علمی و فناوری، سنگین‌تر می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: نهاد علم؛ نقشی کلیدی و مهم در پیشرفت کشور دارد و بسیج اساتید هم حتماً در این حوزه توانایی‌های زیادی دارد که می‌تواند کمک‌رسان باشد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی از ایده‌های اعضای بسیج اساتید استقبال می‌کند

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از ایده‌ها و نظرات اعضای بسیج دانشجویی در حوزه‌های فرهنگ و علم استقبال می‌کند و در مورد موضوعات مطرح در نقشه جامع علمی کشور، سند نقشه مهندسی فرهنگی، سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و... آماده است نظرات و پیشنهادها را بشنود و به کار گیرد.

وی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» با نخبگان افزود: در سخنان رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» آنچه به‌وضوح مشاهده می‌شود تأکید ایشان بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های نظام است.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران ادامه داد: برخلاف دشمن که نگاهش دائم بر نقاط ضعف و تلاش برای بزرگنمایی آن است، باید نگاه دوستداران انقلاب به دستاوردها باشد و البته نقاط ضعف را هم می‌بینیم و برطرف می‌کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی فرازهای "بیانیه گام دوم انقلاب" گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» در این بیانیه نیز بر توجه به دستاوردهاست.

وی افزود: اگر دائماً به فرد یا جامعه اشتباهات و شکست‌هایش یادآوری شود آن جامعه نمی‌تواند روبه‌جلو پیشرفت کند و اگر تصمیمات درست و موفقیت‌ها به جامعه یادآوری شود، قطعاً موجب پیشرفت جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به نقش بسیج در حفاظت از انقلاب اسلامی افزود: این نهاد که با پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت در همه میدان‌های دفاع از انقلاب حضور یافت و می‌توان گفت در برخی میدان‌ها مانند دفاع مقدس، بسیج از همه نهادهای دیگر مؤثرتر بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان نیز گفت: این پیشگام بودن بسیج پس از دفاع مقدس و در میدان‌های علمی، سازندگی و... هم به چشم می‌خورد.

باید نظام سیاست‌گذاری در شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر کند

عاملی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از همان ابتدای قبول مسئولیت در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر این موضوع تأکید داشتم که باید نظام سیاست‌گذاری در شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر کند.

وی افزود: تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری از بالا در اجرا دچار مشکل می‌شود و باید تصمیم‌ها و سیاست‌ها توسط ذی‌نفعان به شورا پیشنهاد شود که این موضوع سبب اجتماعی شدن مصوبات شورا می‌شود.

عاملی تأکید کرد: این اجتماعی شدن تمام ظرفیت‌های جامعه را برای اجرای مصوبات شورا به میدان می‌آورد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این مسیر سازمان بسیج اساتید با ۵۰ هزار نفر عضو می‌تواند شورای عالی انقلاب فرهنگی را کمک کند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی منشأ خدمات فراوانی برای فرهنگ و علم کشور بوده است

عاملی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در طول این ۳۶ سال فعالیت خود منشأ خدمات فراوانی برای فرهنگ و علم کشور بوده و اکثر نهادهای علمی، ستادهای فناوری‌های ملی، سیاست‌های کلان آموزش‌وپرورش و آموزش عالی و غیره حاصل تصمیمات شورا بوده است.

وی افزود: بسیج اساتید می‌تواند در همه شوراها و کمیسیون‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی حضورداشته باشد و باید با آمادگی علمی و دست‌پر از برنامه در شوراها و کمیسیون‌ها حضورداشته باشد.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران ادامه داد: همان‌گونه که بر تشکیل کمیسیون معین شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها تأکیددارم، بر تشکیل کمیسیون معین اساتید بسیجی نیز تأکیددارم.

در این دیدار جمعی از اعضای سازمان بسیج اساتید نظرات خود را بیان کردند و در پایان نیز تفاهم‌نامه همکاری میان شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان بسیج اساتید امضا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030451

وب گردی

وب گردی