رئیس‌جمهور خودخوانده بولیوی خواستار برگزاری انتخابات شد

رئیس‌جمهور خودخوانده بولیوی خواستار برگزاری انتخابات سراسری جدید در این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، بعد از استعفای «اوو مورالس» از ریاست‌جمهوری بولیوی در پی کودتای نظامی، رئیس‌جمهور موقت و خودخوانده این کشور خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

سناتور «جنینه آنز» که پیشتر نایب رئیس دوم مجلس سنای بولیوی بود، بعد از استعفای مورالس، رئیس و نایب رئیس اول سنا، توانست به ریاست این مجلس رسیده و سپس خود را رئیس‌جمهور موقت بولیوی نامید.

به نوشته وبگاه شبکه «دویچه وله» آنز بامداد امروز (پنجشنبه) با متهم کردن مورالس به دروغگویی درباره وقوع کودتا در بولیوی، بر لزوم برگزاری هرچه سریعتر انتخابات جدید تاکید کرد.

وی در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «امیدواریم که آزاد شویم و بتوانیم به زودی انتخاباتی شفاف برگزار کنیم».

قانون اساسی بولیوی اجازه می‌دهد یک رئیس‌جمهور موقت، 90 روز اختیارات را در دست داشته باشد تا انتخابات جدید را برانمه‌ریزی کند.

مورالس که از سوی کمیسیون انتخابات بولیوی برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه اکتبر اعلام شده بود به دنبال اعتراضات خشونت آمیز مخالفان و اتهامات آنها علیه وی روز یکشنبه ترجیح داد برای جلوگیری از خشونتهای بیشتر از سمت خود کناره گیری کند.

دولت‌های کوبا و ونزوئلا فشارها برای کناره گیری مورالس از قدرت را کودتا علیه وی خوانده و خواستار حمایت جامعه بین المللی از رئیس جمهور منتخب بولیوی شده‌اند.

دستیار وزیر خارجه آمریکا نیز گفت واشنگتن آنز را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت بولیوی» به رسمیت می‌شناسد

کد خبر: 1043118

وب گردی

وب گردی