طرح‌های  فدراسیون ورزش دانش‌آموزی برای جبران کمبود بودجه تربیت‌بدنی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: بازاریابی ورزش در مدارس و حمایت مالی، از جمله طرح‌های فدراسیون ورزش دانش‌آموزی برای جبران کمبود بودجه تربیت‌بدنی به‌شمار می‌رود.

مهرزاد حمیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در راستای کاهش 30 درصدی بودجه ورزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: این کاهش بودجه در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش صورت گرفته است که تربیتبدنی نیز یکی از آن‌هاست.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در صورت کاهش بودجه تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، باید خسارت‌های بیشتری را متحمل شویم. برخی از خدمات تربیت بدنی متاثر از این اتفاق، کاهش پیدا خواهد کرد. تربیت‌بدنی نیز مانند سایر بخش‌ها یکی از حوزه‌هایی است که با مشکل بودجه مواجه شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که «آیا امکان استفاده از پتانسیل خیرین برای جبران کمبود بودجه تربیت بدنی وجود دارد» گفت: بیشتر کمک‌های خیران مدرسه‌ساز در حوزه عمرانی نمود پیدا می‌کند و شاهد ساخت سالن‌های ورزشی هستیم.

وی اضافه کرد: حدود یک ماه پیش، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش 142 سالن ورزشی و 16 استخر افتتاح کرد. حدود 70 درصد این ارتباطات از طریق خیرین و مراکز استان‌ها تامین شده بود، 30 درصد اعتبارات این مراکز نیز به صورت ملی تحت پوشش قرار گرفت که توسط سازمان نوسازی انجام شد.

حمیدی بیان کرد: فعالیت‌های خیرین در حوزه تربیت بدنی در حوزه عمرانی نمود پیدا خواهد کرد؛‌ طبیعتاً کمک‌های آنان شامل حال فعالیت‌های ورزشی نخواهد شد.

وی در پایان گفت: فدراسیون ورزش دانش‌آموزی طرح‌هایی در زمینه بازاریابی ورزش در مدارس و طرح‌های مربوط به ورزش به حامیان تربیت‌بدنی (اسپانسرشیپ) که در ورزش کشور شاهد آن هستیم، را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044921

وب گردی

وب گردی