تهران- ایسکانیوز: رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران گفت: در بسیاری از موارد صدور دستورالعمل ها و بخش نامه ها در خصوص فعالان اقتصادی بخش خصوصی مغایر با قانون است.

غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران روز پنجشنبه در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری با حضور روسای اتاق استان ها در خرم آباد اعلام کرد: در برخی موارد با اجرای نادرست قانون مواجه هستیم اما مشکل بزرگتر در این خصوص صدور بخش نامه ها و دستورالعمل ها بدون نظارت قانونی و اجرای این دستوراعمل ها در بسیاری از موارد از جمله در سیستم های بانکی است.

وی با بیان اینکه توجه خاص به این موضوع و رفع این مشکل ، یک اقدام اساسی و اثرپذیر در مسایل اقتصادی خواهد بود اظهار داشت: به رغم گذشت حدود دو ماه از لغو مصوبه خسارت تاخیر پلکانی تا 14 درصد، این مهم در برخی استانها تاکنون اجرایی نشده است.

شافعی افزود: توسعه یافتگی و ارتقاء سطح رفاه عمومی جامعه ارتباط مستقیم با مسایل اخلاقی دارد و چنانچه بررسی دقیقی در پرونده های دستگاه قضا صورت گیرد، مسایل اقتصادی در شکل گیری بیش از 80 درصداین پرونده ها مشهود است.

رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران با بیان اینکه در دولت کنونی رابطه مطلوب میان قوه قضاییه و مسایل اقتصادی ایجاد شده، افزود: دادگستری لرستان از استانهای شاخص و بارز در کمیته حمایت قضایی به شمار می رود.
کد خبر: 104698

وب گردی

وب گردی