پیروزی محور مقاومت قطعی است

رئیس مرکز فرهنگی، دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی گفت: شهید سلیمانی از توانمندترین فرماندهان کشور به‌شمار می‌رفت اما سابقه تاریخی از دفاع مقدس، تحولات منطقه و لبنان نشان می‌دهد که روند کلی جریان مقاومت همواره روبه صعود بوده است.

اکبر اشرفی رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اقدامات کینه‌توزانه و توطئه‌آمیز ایالات متحده در به شهادت رساندن سردار سرافراز اسلام، اظهار کرد: آمریکا چندی قبل در جریان سقوط پهباد، شکست افتضاحی از ایران متحمل شد که به‌نوعی دنبال فرصتی برای جبران این شکست سنگین بود.

وی افزود: تحقیری که در فضای بین‌المللی در سقوط پهباد به ایالات متحده وارد شد بسیار سنگین بود. مهم‌تر از این شکست و سقوط خلافت داعش در سرزمین‌های سوریه و عراق به فرماندهی سردار سلیمانی، اهداف و مواضع راهبردی آمریکا را در منطقه نابود کرده بود. گروهی که ایالات متحده با صرف هزینه بسیار ایجاد کرده بود به دست شهید سلیمانی حذف و همه زحمات این کشور به یغما رفته بود.

رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی بیان کرد: شکست در ساختن خاورمیانه جدید، انهدام کامل داعش و گسترش پیوسته محور مقاومت در غرب آسیا ازجمله مهم‌ترین کینه‌هایی هستند که ایالات متحده نسبت به سردار پرافتخار کشور در دل شرور خود پرورانده بود.

اشرفی با اشاره به اشتباه آمریکا در انتقام‌گیری از سردار شهید سلیمانی، تصریح کرد: پیامدهای این ترور بین‌المللی بسیار سنگین خواهد بود و این ترور ظالمانه قطعاً نمی‌تواند بی‌پاسخ بماند. باتوجه به اعتراف علنی آمریکا به ارتکاب ترور فرمانده ارشد جمهوری اسلامی ایران، ایجاد محدودیت در خلیج فارس و برخورد مستقیم و غیرمستقیم توسط نیروهای محور مقاومت حق قانونی و بین‌المللی جمهوری اسلامی برای پاسخ به اقدام بزدلانه آمریکا است.

وی درباره پیامدهای انتقام‌گیری جمهوری اسلامی نیز تشریح کرد: جواب ایالات متحده به انتقام سخت جمهوری اسلامی، می‌تواند منجر به آغاز جنگ‌های محدود و غیرمستقیم شود. باتوجه به قرارگیری آمریکا در آستانه انتخابات، گزینه جنگ‌های طولانی نمی‌تواند شرایط مناسبی را برای این کشور رقم بزند.

رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی انتقام سخت جمهوری اسلامی را حق قانونی و بین‌المللی ایران دانست و خاطرنشان کرد: ضروری است هرچه سریع‌تر جواب اقدام شرورانه ایالات متحده داده شود و انتقام خون‌خواهان سردار شهید سلیمانی از این جنایت‌کار بین‌المللی گرفته شود.

اشرفی خاطرنشان کرد: گرچه سردار سلیمانی از توانمندترین و خبره‌ترین فرماندهان جمهوری اسلامی به‌شمار می‌رفت ولی سابقه تاریخی از دفاع مقدس، تحولات منطقه و تحولات لبنان نشان می‌دهد که روند کلی جریان مقاومت همواره روبه صعود بوده است. همان طور که ظهور سیدحسن نصرالله مؤید کامل این موضوع به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057443

وب گردی

وب گردی