ماموریت مطالعاتی اعضای هیئت علمی با اولویت نظام موضوعات است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: ماموریت مطالعاتی اعضای هیئت علمی در داخل کشور، جهت رفع مشکلات دانشگاه، جامعه و صنعت با اولویت نظام موضوعات دانشگاه است.

محمد کاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در گفت‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌‌‌‌‌‌‌های این واحد دانشگاهی در ایجاد فرصت مطالعاتی برای استادان و اعضای هیئت علمی گفت: ظرفیت لازم برای حضور استادان در صنایع مختلف وجود دارد و چندین جلسه با استادان رشته‌‌‌‌‌‌های فنی و مهندسی برای گذراندن دوره مطالعاتی در صنعت داشتیم و رایزنی‌‌‌هایی هم با صنایع فعال استان انجام شده است.

وی تشریح کرد: در حال حاضر، ظرفیت مناسبی برای حضور استادان دانشگاه آزاد واحد شیراز در حوزه مکانیک و برق برای ورود به صنایع مختلف و طی کردن فرصت مطالعاتی در این رشته‌‌‌‌ها وجود دارد. بنابراین با توجه به ماموریتی هم که در نظام موضوعات در حوزه صنایع الکترونیک برای ما تعریف شده است توجه بیشتری برای ایجاد فرصت مطالعاتی استادان و اعضای هیئت علمی در واحدهای دانشگاهی استان در این حوزه و صنایع مرتبط به آن خواهیم داشت.

کاوه پیشقدم درباره نحوه اجرای ماموریت مطالعاتی در دانشگاه‌‌‌ها، مراکز علمی، جامعه و صنعت دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این طرح مختص به اعضای هیئت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی بوده که شامل رسمی قطعی، رسمی آزمایشی، پیمانی همچنین دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکتری تخصصی این دانشگاه می‌‌شود. موضوع ماموریت مطالعاتی باید با عنوان و موضوع رساله دکتری دانشجو مرتبط باشد و اعضای هیئت علمی بورسیه دانشجوی دکتری تخصصی در دوره ماموریت مطالعاتی از پرداخت شهریه معاف هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس تاکید کرد: ماموریت مطالعاتی در داخل کشور، جهت رفع مشکلات دانشگاه، جامعه و صنعت با اولویت نظام موضوعات دانشگاه است. ماموریت مطالعاتی خارج از کشور هم دوره‌‌‌ای است که متقاضی برای افزایش توانمندی‌‌‌های پژوهشی و انجام مطالعه درباره یک موضوع خاص اولویت‌‌‌دار دانشگاه و کشور با همکاری صاحب‌‌‌نظران و استادان برجسته خارج از کشور و یا از طریق حضور در صنایع دیگر کشورها انجام می‌‌‌‌‌دهد.

کاوه پیشقدم متذکر شد: حضور استادان در صنایع مختلف خارج از کشور و اعزام به دیگر کشورها برای گذراندن ماموریت مطالعاتی، علاوه بر آشنایی با علوم و تجهیزات روز دنیا در صنایع گوناگون منجر به انتقال این فنون به داخل کشور هم خواهد شد؛ البته این امر در صورتی تحقق خواهد یافت که استادان ما متعهد به بازگشت به کشور بوده و کلیه دانشی که فراگرفتند را به صنایع موجود در کشور انتقال دهند.

وی تصریح کرد: تقویت حضور در مجامع بین‌‌المللی با رعایت مصالح کشور و توجه به ایجاد خط ارتباطی موثر و نظام‌‌مند دانشگاه‌‌ها با نظام‌‌های علمی و فناوری سایر کشورها به ویژه دانشگاه‌‌های جهان اسلام، از جمله مواردی است که در ماموریت‌‌های مطالعاتی دانشگاه آزاد مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس درباره امکانات مختص به اعضای هیئت علمی غیربورسیه دکتری تخصصی، برای استفاده از ماموریت مطالعاتی خارج از کشور اظهار کرد: اعضای هیئت علمی غیربورسیه دکتری تخصصی، برای استفاده از ماموریت مطالعاتی خارج از کشور، از تسهیلات وام صندوق رفاهی دانشجویی تا سقف ۵۰ میلیون تومان (مازاد بر تسهیلات عادی) با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه بهره‌مند می‌شوند.

کاوه پیشقدم درباره شرایط اجرای دوره ماموریت مطالعاتی گفت: ماموریت مطالعاتی در جامعه و صنعت باید ماهیتی کاملا علمی، پژوهشی و فناورانه داشته باشد و شورای پژوهشی واحد انطباق آن با نیازهای بخش مربوطه و تخصص متقاضی ماموریت مطالعاتی را تأیید کند.

وی متذکر شد: برای پذیرش دوره ماموریت مطالعاتی، درخواست عضو هیئت علمی به همراه برنامه مطالعاتی براساس اولویت‌‌‌های دانشگاه بوده که توسط شورای پژوهشی و فناوری استان مشخص می‌‌‌‌شود. بررسی و تأیید درخواست عضو هیئت علمی هم در شورای پژوهشی واحد انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059077

وب گردی

وب گردی