نهادهای بیرونی کمتر در کار دانشگاه‌ها دخالت کنند

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از نهادهای بیرونی خواهش می‌کنم کمتر در کار دانشگاه‌ها دخالت کنند تا نمایندگان بتوانند در فضایی باز، رقابت کنند و دانشجویان در معرض افکار مختلف قرار بگیرند.

سیما سادات لاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام خمینی (ره) اظهار کرد: دانشگاهیان در یکی از روزهای دهه مبارک فجر مثل سال‌های گذشته با تاج گل به حرم امام خمینی (ره) رفتند و با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب بیعت کردند. تجدید میثاق رسم پسندیده‌ای است که همه ما را منقلب می‌کند.

وی ادامه داد: با امام (ره) درد دل کردم تا در شرایط سخت کنونی، ما به کمک کنند. روح ایشان حاضر و ناظر است و قطعاً اگر امروز بودند توقع زیادی از ما داشتند. طبیعتاً امام (ره) می‌خواستند جامعه شرایط مطلوبی را تجربه کند و اعتماد متقابل بین مردم برقرار باشد. امیدوارم امام (ره) برای ما دعا کنند تا موفق شویم و با عملکرد مفید و برقراری عدالت نسبی، امیدی تازه به جامعه تزریق کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: باید روحیه مطالبه‌گری و عدالت‌طلبی را در جوانان زنده کرده و اعتماد متقابلی در آنها ایجاد کنیم. البته جوانان ما بسیار فرهیخته هستند، قدر شهدای انقلاب و دفاع مقدس را می‌دانند و به آرمان‌های انقلاب احترام می‌گذارند. جوانان می‌دانند برای رسیدن به نقطه فعلی، خون‌های زیادی ریخته شده و خانواده‌های بسیاری برای انقلاب هزینه داده‌اند.

سادات لاری بیان کرد: باید قدر خانواده شهدا را بدانیم و آزادی و فضای کنونی را مغتنم بشمریم، هرچند جوانان حق دارند بیشتر بخواهند. حق تمام مردم ایران است که بهتر زندگی کنند؛ اما در شرایط جنگی قرار داریم. مطمئنم امام (ره) برای ما دعا می‌کنند و ما نیز باید تلاش کنیم تا امید بر جامعه حاکم شود و روزهای خوبی را پیش رو داشته باشیم.

وی درباره ویژه‌برنامه‌های معاونت فرهنگی وزارت بهداشت برای حضور پرشور دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: سعی می‌کنیم فضای دانشگاه‌ها باز باشد تا هر گروهی از دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی با هر فکری بتوانند هر فردی را زیر نظر هیئت نظارت بر تشکل‌ها به دانشگاه دعوت کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: از نهادهای بیرونی خواهش می‌کنم کمتر در کار دانشگاه‌ها دخالت کنند تا نمایندگان بتوانند در فضایی باز، رقابت کنند. دانشجویان باید در معرض افکار مختلف قرار بگیرند و آگاهی بیشتری پیدا کنند تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059938

وب گردی

وب گردی