استفاده از  روش‌های جدید آموزشی و تربیتی در آموزش‌های مجازی

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: در آموزش‌های مکمل صدا و سیما انتظار می‌رود از شیوه‌های بهتری در نوع آموزش و روش‌های جدید تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استفاده شود.

حمیدرضا قائم پناه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به آموزش‌های از راه دور صدا و سیما گفت: از مدت‌ها پیش انتظار داشتیم صدا و سیما در زمینه آموزش از راه دور ورود کند. این اقدام برای افرادی که به آموزش با کیفیت در مناطق محروم یا مناطق مستضعف‌نشین، دسترسی ندارند، بسیار مناسب است و دانش‌آموزان می‌توانند از این بستر برای فراگیری بهتر مباحث درسی خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، صدا و سیما پای کار آمد، از شبکه آموزش نیز انتظار می‌رفت که در این بستر حرکت کند که خوشبختانه این اتفاق به وقوع پیوست. آموزش از راه دور از طریق تلویزیون قطعا اتفاق مبارکی است، با کمک گرفتن از این ابزار شاید بتوان در راستای توسعه عدالت آموزشی موثرتر واقع شد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به کیفیت مفاهیم درسی ارائه شده در آموزش‌های مکمل صدا و سیما گفت: کیفیت مفاهیم ارائه شده در آموزش‌های از راه دور قطعا نسبی است، این آموزش‌ها توسط استادان و معلمان توانمند و مسلط به مباحث آموزشی صورت می‌گیرد، با این حال نمی‌توان از این نکته غافل شد که اسباب و ابزار این نوع آموزش با آموزش حضوری متفاوت است.

وی اضافه کرد: در برخی موارد ما به عنوان دانشجومعلم نسبت به برخی آموزش‌های مجازی انتقاد داریم، انتظار می‌رود شیوه‌های بهتری در نوع آموزش و روش‌های جدید تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به کار گرفته شود و معلمان صرفا هدف انتقال اطلاعات را دنبال نکنند.قطعا با بستر فراهم شده و با به کار‌گیری شیوه‌های جدید می‌توان شاهد بهبود کیفیت مباحث آموزشی نیز باشیم، در صورت تحقق این امر، بهره‌وری دانش‌آموزان نیز بیشتر خواهد شد.

قائم‌پناه با اشاره به استقبال خانواده‌ها از آموزش‌های مجازی تلویزیون گفت: استقبال خانواده‌ها از آموزش‌های مکمل شبکه آموزش نسبتا خوب بوده است، اما هنوز گویا این نوع آموزش در میان خانواده‌ها آن‌طور که باید جا نیفتاده و استقبال تمام و کمال از این بستر فراهم نشده است.

وی افزود: خوشبختانه بسیاری از همکاران فرهنگی ما در سراسر کشور به‌طور جهادی وارد بستر آموزش مجازی شده‌اند و با کمک پیام‌رسان های داخلی و مجاز به تولید محتوای آموزشی می‌پردازند و خودشان نیز آموزش و روند تحصیل دانش آموزان را کنترل کرده و مشکلات آن‌ها را نیز رفع می‌کنند. به عبارتی معلمان با این اقدام هم از دانش‌آموزان حمایت کرده و هم بر روند تحصیل آن‌ها نظارت می‌کنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: قطعا ما و دیگر همکارانمان می‌دانیم که امکان افت کیفیت در این نوع آموزش وجود خواهد داشت، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، استفاده از این نوع آموزش معقول به‌نظر می‌رسد. امیدواریم آرامش روانی به خانواده‌ها و دانش‌آموزان به معلمان بازگردد.

وی خاطرنشان کرد: قطعا با از سرگیری سال تحصلیلی، همکاران فرهنگی ما با همتی بیشتر به جبران کاستی‌ها پرداخته و مطمئنا یک سال تحصیلی خوب را به پایان خواهیم رساند. دانش‌آموزان نیز آنچه که لازم هست را خواهد آموخت و آنچه که برای مسیر زندگیشان نیاز دارند را نیز فرا می‌گیرند.

قائم‌پناه در پایان گفت: امیدواریم و انتظار داریم که این آموزش‌های الکترونیک، مجازی و از راه دوری که صداوسیما آغاز کرده در طول سال تحصیلی با تنوع و دقت بیشتر ادامه پیدا کند. امیدواریم دانش‌آموزانی که در بسترهای مختلف نیازمند آموزش مجدد هستند، با کمک این فناوری‌ها بتوانند آموزش خود را تکمیل کنند و روند تحصیلیشان با قوت بیشتری ادامه یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064294

وب گردی

وب گردی