استفاده از تجهیزات خاص برای امدادرسانی به مبتلایان کرونا

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: امدادرسانی به مبتلایان کرونا ویروس با تجهیزات و امکانات حفاظتی خاص انجام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به تجهیزات حفاظتی پرسنل فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس کشور گفت: در اوایل اسفندماه که احتمال شیوع بیماری کرونا در ایران مطرح شد، سازمان اورژانس کشور با توجه به اینکه از قبل آمادگی‌های لازم در خصوص بیماری‌های ویروسی در کشور را داشت، تلاش کرد تا در زمینه انتقال افراد مشکوک به بیماری کرونا اقدامات موثر برای انتقال بیماران با سطح ایمنی و حفاظتی بالا را انجام دهد.

وی برای امدادرسانی موثرتر و حفاظت شده خطاب به افرادی که مشکوک به کرونا ویروس اند یا مبتلایانی که پس از قرنطینه همچنان بهبود نیافته اند، تصریح کرد: مردم عزیز اگر عضوی از خانواده شان مبتلا به کرونا ویروس است، در زمان ارتباط با شماره تلفن ۱۱۵ حتما به کارشناسان اعلام کنند تا عوامل اورژانس با لباس و تجهیزات حفاظتی مخصوص به امدارسانی، به محل اعزام و بیمار را به مراکز درمانی مربوطه منتقل کنند. رعایت این نکته به سرعت عمل در خدمت رسانی در عین رعایت شکست زنجیره کرونا ویروس کمک بسزایی می‌کند.

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به اینکه تمام واحد‌های اورژانس در خط مقدم مبارزه با بیماری و انتقال مبتلایان به این عارضه هستند، تاکید کرد: یکی از نگرانی‌های سازمان اورژانس در زمینه افزایش میزان مبتلایان به کرونا به دلیل عدم رعایت برخی و تردد‌های غیرضروری آن‌ها در سطح شهر است. پس تاکید می‌کنیم در خانه بمانیم.

خالدی در پایان رعایت بهداشت فردی را بسیار موثر دانست و گفت: باید دست‌ها را به طور مرتب با آب و صابون شست و از مصرف خودسرانه دارو خودداری کرد. اگر فردی دچار تنگی نفس، سرفه و تب شد به مراکز درمانی یا مراکز جامع سلامت مراجعه کرده و از حضور در بیمارستان‌ها برای اقدامات درمانی غیر ضروری پرهیز کرد.

برای آگاهی از فعالیت‌های سازمان اورژانس کشور، وب سایت رسمی این سازمان به نشانی www.ems.behdasht.gov.ir در دسترس قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064682

وب گردی

وب گردی