افزایش امید به وجود زندگی در مریخ

دانشمندان جوامع متراکم موجوداتی را در اعماق دریا پیدا کردند که امیدها را برای بودن زندگی مشابهی در مریخ بالا می برد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، براساس این گزارش دانشمندان، سنگ‌های آتشفشانی در بیش از 100 متر زیر کف دریا کشف شده است که پر از موجودات هستند.این کشف حاکی از این است که محیط های مشابه دیگر مانند سیاره سرخ می توانند پناهگاه هایی برای زندگی باشند.

«یوهی سوزوکی» از دانشگاه توکیو، با اعلام این کشف زیست شناسی گفت: «دیدن چنین زندگی غنی میکروبی در سنگ‌ها یک رویا بود. حال می­‌توان زندگی در مریخ را هم انتظار داشت اگر اینطور نباشد پس زندگی به فرآیندهای دیگری مانند تکتونیک صفحه که در مریخ وجود ندارد وابسته است.

موجودات کشف شده در ترک سنگ ها باکتری های هوازی هستند که از طریق یک فرآیند مشابه انسان با استفاده از اکسیژن و مواد مغذی ارگانیک انرژی ایجاد می کنند. اما آنها در محیطی زندگی می کنند که دانشمندان انتظار دارند مشابه سنگهای مریخ باشد.

سطح خنثی تا کمی قلیایی، درجه حرارت پایین، شوری متوسط، محیط غنی از آهن و سنگ بازالت همه این شرایط بین اقیانوس­های عمیق و سطح مریخ مشترک است.

محققان اکنون امیدوارند که با ناسا برای انجام آزمایش مشابه درمورد سنگهایی که توسط مریخ نورد از سطح این سیاره جمع آوری شده، همکاری کنند. تکنیک ها ممکن شامل اسکن سنگ ها با اسکنر سی تی اسکن باشد.

آنها نمونه‌های سنگی را جمع آوری کردند که 13.5 ، 33.5 و 104 میلیون سال قدمت داشتند.پروفسور سوزوکی در بیانیه ای گفت: «این کشف زندگی که هیچ کس انتظار آن را نداشت باعث تغییر بازی برای جستجوی زندگی در فضا می شود.»

آنها نمونه‌های سنگی را جمع آوری کردند که 13.5 میلیون، 33.5 میلیون و 104 میلیون سال قدمت داشتند.

نکته مهم این است که این سنگها از هیچ دریچه یا مجاری آبی که ممکن است باکتریها را از جاهای دیگر به ترکها در سنگ منتقل کند گرفته نشده است. آنها باکتری های موجود در داخل ترک مثل کره های درخشان دیدند که محکم در تونل های درخشان پرتقالی قرار داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065050

وب گردی

وب گردی