تولید ونتیلاتورهای اورژانسی و بیمارستانی در دانشگاه آزاد مشهد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد از تولید ونتیلاتورهایی برای تأمین نیاز آمبولانس‌ها و بیمارستان‌های منطقه، خبر داد.

اسماعیل خیرخواه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره حمایت سرمایه‌گذاران و افزایش میزان تولید محصولات فناورانه دانشگاه آزاد واحد مشهد اظهار کرد: محصولات فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و به‌خصوص واحد مشهد فعلاً با امکانات دانشگاهی و برای مصرف در مقیاس استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌ نیروی انسانی متخصص افزود: برای تولید انبوه محصولات و نمونه‌های فناورانه مکاتباتی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق پژوهش و فناوری، پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صورت گرفته که به‌زودی حمایت‌های لازم در این راستا از فناوران به‌عمل خواهد آمد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد بیان کرد: محققان و فناوران دانشکده پزشکی این دانشگاه به‌تازگی به فرمولاسیون دونوع مکمل نوشیدنی و دارویی با پایه گیاهی دست یافته‌اند که می‌تواند در بهبود بیماران کرونایی تأثیر مثبت داشته باشد. آزمایش‌ها روی این دو مکمل دارویی درحال تکمیل است، در صورت به‌دست آمدن نتایج نهایی گام بلندی را می‌توان در مقابله با ویروس کرونا به‌نام دانشگاه آزاد ثبت کرد.

خیرخواه درباره فعالیت اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در راستای معرفی محصولات جدید برای تأمین نیازهای درمانی، تصریح کرد: اخیراً گروهی از استادان گروه‌های مهندسی با همکاری گروه پزشکی دانشگاه، پروپوزال‌هایی برای ساخت دستگاه ونتیلاتور و راه‌اندازی خط تولید الکل ارائه کرده‌اند که این طرح‌ها نیز در حال بررسی است.

وی ادامه داد: باتوجه به اشباع مواد ضدعفونی کننده با پایه مایعات الکلی در منطقه، فعلاً راه‌اندازی خط تولید الکل مدنظر نیست؛ ولی باتوجه به نیاز مبرم مراکز درمانی و بیمارستان‌های پذیرنده بیماران کرونایی به دستگاه‌های ونتیلاتور، پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک مراحل تولید محدود این دستگاه را فراهم کنیم و فناوران دانشگاه را پای کار بیاوریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد خاطرنشان کرد: یک نمونه از دستگاه ونتیلاتور نیز توسط اعضای هیئت علمی ساخته شده که پس از ایجاد تغییرات و بهینه‌سازی قسمت‌های پنل آن، می‌توان وارد فاز تولید شد. تأمین نیاز آمبولانس‌ها و بیمارستان‌های منطقه در اولویت تولید دستگاه ونتیلاتور قرار دارد. فضا و زیرساخت‌های تولید این محصول در آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد مشهد تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065868

وب گردی

وب گردی