کانال تربیت بدنی و سلامت در شبکه شاد راه‌اندازی شد

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی کانال تربیت بدنی و سلامت در شبکه شاد خبر داد.

محمد جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت، شبکه اجتماعی دانش‌آموزان را راه‌اندازی کرد گفت: در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان برای درس تربیت بدنی نیز کلاس تعریف شده است، به عنوان مثال مدیر مدرسه در این شبکه برای درسی مانند فیزیک گروه تشکیل می‌دهد، برای این درس یک کلاس تعریف می‌شود و معلم از آن طریق با دانش‌آموزان ارتباط برقرار می‌کند. معلم تربیت بدنی نیز می‌تواند از طریق این شبکه با دانش‌آموز ارتباط برقرار کرده و کار خود را پیش ببرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی کانال تربیت بدنی و سلامت در شبکه شاد اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید جنس درس تربیت بدنی نسبت به سایر دروس متفاوت است، ما به دلیل آنکه بتوانیم فعالیت‌های خود را به صورت گسترده‌تر پیش ببریم، کانال تربیت بدنی و سلامت را در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان راه‌اندازی کردیم.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر کانال تربیت بدنی و سلامت در شبکه شاد بیش از 800 هزار عضو دارد، ‌دانش‌آموزان،‌ معلمان و اولیا از جمله اعضای این کانال محسوب می‌شوند.

وی افزود: اصولی را برای کانال تربیت‌بدنی و سلامت شبکه شاد مد نظر قرار دادیم، بر این اساس دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در اول اردیبهشت ماه برنامه‌ریزی‌های خود را در غالب جدول ارائه کرده است.

جعفری با بیان اینکه برنامه کانال تربیت بدنی و سلامت هم شامل درس تربیت‌بدنی و هم فعالیت‌های ورزشی است خاطرنشان کرد: ‌به عنوان مثال در درس تربیت بدنی برای 12 پایه تحصیلی تدابیری در نظر گرفتیم که بر اساس آن قسمتی از سال اخصیلی که تدریس آن ناتمام باقی مانده بود را تحت عنوان لوح‌های فشرده یا کلیپ در حیطه دانشی، آمادگی جسمانی و مهارت ورزشی را در کانال بارگذاری کردیم. همچنین ادر نظر داریم از قسمت‌های قبلی مفاهیم آموزشی حوزه تربیت‌بدنی کمک بگیریم تا دانش‌آموزان بتوانند مطالب درسی را مرور کنند.

وی تصریح کرد: معلمان تربیت بدنی به‌صورت خودجوش در گروه‌های آموزشی فعالیت‌های خود را پیش می‌برند. دانش‌آموزان،‌ والدین و معلمان که به کانال تربیت بدنی و سلامت شبکه شاد مراجعه می‌کنند، می‌توانند از محتوای بارگذاری شده در این کانال استفاده کرده و آن را در گروه‌های آموزشی یا در گروه‌های دیگر منتشر کند.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: روزانه کلیپ‌هایی مربوط به نرمش صبحگاهی در کانال تربیت بدنی و سلامت شبکه شاد بارگذاری خواهد شد. در زمینه آموزش والدین برنامه‌ای در غالب سخنی با والدین در نظر گرفته شده که قسمت اول آن درباره علل چاقی کودکان و نوجوانان و ناهنجاری استقامتی بود.

وی در پایان تاکید کرد: برنامه سخنی با والدین‌ در تمامی روزهای هفته به جز پنجشنبه و جمعه در کانال مربوطه بارگذاری خواهد شد، در این روزها از کلیپ‌های موجود در حوزه تربیت بدنی و سلامت استفاده کرده و آن‌‌ها را در کانال بارگذاری می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066835

وب گردی

وب گردی