دوره مقدماتی  آموزشی فانوس راه  برگزار می‌شود

 دوره مقدماتی دوره‌های آموزشی فانوس راه (۳) اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان  برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دوره مقدماتی دوره‌های آموزشی فانوس راه (۳) اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار می‌شود.

فاطمه ولایتی در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: دوره مقدماتی به عنوان گام اول از سومین دوره‌ طرح آموزشی فانوس راه، طبق روال دوسال گذشته با توجه به خلا وجود کنشگر فعال در این زمینه با رویکرد شبکه‌سازی و کادرسازی در حوزه مباحث زن و خانواده برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان قصد داشت دوره آموزشی فانوس راه را حضوری و به صورت تخصصی در اسفند ماه 98 برگزار کند، گفت: متاسفانه با توجه به قرار گرفتن کشور در شرایط کرونایی، امکان برگزاری این دوره در اسفند ماه فراهم نشد لذا با قالبی جدید از تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه به صورت مجازی برای کلیه اعضای دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی دوره مقدماتی آموزشی فانوس راه (۳) با بیان اینکه این دوره با توجه به سلایق مختلف شرکت کنندگان در سه قالب برگزار می‌شود، گفت: کتابخوانی، نقد فیلم و نقد ادبیات فمنیستی 3 قالب این دوره آموزشی هستند. همچنین برنامه‌ریزی شده که در بازه زمانی مشخص از طرح کتابخوانی آزمون به صورت مجازی برگزار می شود.

وی ادامه داد: طرح نقد ادبیات فمنیستی و نقد فیلم ابتدا افراد شرکت کننده در دوره نقد و برداشت خود را با رویکرد مسائل فمنیستی و حوزه زنان ارائه می‌دهند و بعد توسط استادان این حوزه، ادبیات فمنیستی و فیلم‌ها مورد نقد و بررسی و به برگزیدگان هر قالب در پایان دوره جوایزی اهدا می‌شود.

ولایتی اضافه کرد: دوره‌های آموزشی فانوس راه(3) به صورت 3 مرحله مقدماتی، مجازی و تکمیلی برگزار می‌شود و افراد حاضر در این دوره‌ها در طی فرآیند آموزشی با روش‌های مختلفی برای گزینش به دوره‌های دیگر انتخاب و افراد شرکت کننده در دوره تکمیلی به عنوان سرحلقه‌های سوم کشوری در حوزه مباحث زن و خانواده محسوب می‌شوند.

این فعال دانشجویی در پایان خاطر نشان کرد: افراد انتخاب شده با توجه به اقتضائات و نیازهای استان و دانشگاه به جریان سازی در مسائل اصلی حوزه زن و خانواده به عنوان تنها کنشگران جنبش دانشجویی در این حوزه در قالب‌های متفاوت مثل برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، مناظره دانشجویی، همایش، سخنرانی می پردازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069551

وب گردی

وب گردی