کارگروه «روانشناسی فردی و گروهی در جهان پساکرونا» تشکیل شد

رئیس هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: کارگروه «روانشناسی فردی و گروهی در جهان پساکرونا» در این هیئت تشکیل و نتایج اولیه مطالعات و تحقیقات تقدیم سازمان مرکزی شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا جابرانصاری رئیس هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در خصوص چگونگی فعالیت هیئت اندیشه‌ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در راستای ابلاغ شیوه‌نامه «تولید دانش مواجهه با چالش‌های حاصل از این معضل جهانی و استخراج روش‌های کاربست این دانش و بررسی حکمرانی در جهان پساکرونا» از سوی دکتر طهرانچی را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: با توجه شیوه‌نامه ارسالی از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی (۲۶ فروردین ۹۹) و نظر به تأکید رئیس دانشگاه بر لزوم فعالیت هیئت‌های اندیشه‌ورز برای رصد وضعیت کنونی دنیا، تحلیل پایگاه علمی غرب و تبیین لزوم حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی، کارگروه «روانشناسی فردی و گروهی در جهان پساکرونا» در هیئت اندیشه‌ورز استان لرستان تشکیل شد.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان اضافه کرد: «طی سه هفته تلاش همکاران فایل نهایی تهیه و ۱۸ اردیبهشت امسال به سازمان مرکزی ارسال شد. برخی از اعضای هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان نیز در کارگروه‌های تخصصی مربوط به شیوه‌نامه عضویت داشته و فعالیت کرده‌اند.»

جابرانصاری در پاسخ به این پرسش که مأموریت هیئت اندیشه‌ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در شیوه‌نامه ابلاغی چه بوده و چه تأثیری در حوزه علوم انسانی خواهد داشت؟ عنوان کرد: «مطالعات کارگروه تشکیل شده در استان لرستان آغاز شده و نتایج اولیه تحقیقات در یک گزارش ۳۸ صفحه‌ای تقدیم سازمان مرکزی شده است.»

وی افزود: «شیوه‌نامه و بندهای ابلاغی آن، زمینه حرکت در راستای رفع مشکل و آماده‌شدن برای زندگی در دنیای پس از کرونا را فراهم می‌کند. این حرکت، اثرگذاری بر محیط را فراهم می‌کند و به جای آنکه انسان مقهور حوادث باشد با نقشی فعال دنیای آینده را به‌خوبی رقم خواهد زد.»

رئیس هیئت اندیشه‌ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه تاکنون جلسه و نتیجه‌ای از این هیئت حاصل شده است؟ مطرح کرد: «اگر با رویکرد عملگرا به موضوع نگاه کنیم بهتر است پاسخ این پرسش به آینده و مدت زمانی دیگر موکول شود؛ چراکه نیازمند تحقیق و بررسی بیشتر هستیم.»

جابرانصاری تبیین کرد: «مطمئناً تلاش ارزشمندی که شکل گرفته به نتایج خوبی منجر خواهد شد؛اما بدون تردید مهم‌تر از نتایج مطالعه در این حوزه خاص، رویکرد اندیشه‌ورزی دانشگاه بوده که در حال شکل‌گیری است و می‌تواند برکات عظیمی را برای دانشگاه و کشور داشته و دانشگاهیان را در جایگاه اصلی خود قرار دهد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1069906

وب گردی

وب گردی