احتمال برگزاری انتخابات نشریات به‌صورت الکترونیک

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از احتمال برگزاری انتخابات نشریات به‌صورت الکترونیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شیوع ویروس کرونا، نه‌تنها دانشگاه‌ها را به تعطیلی کشاند؛ بلکه فعالیت‌های فرهنگی را نیز به حالت تعلیق درآورد، از جمله انتخابات نشریات دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که برگزار نشد و هنوز هم مشخص نیست چه زمانی برگزار خواهد شد.

قرار بود این انتخابات نیمه‌های خردادماه سال جاری برگزار شود؛ اما بحران کرونا اجازه نداد. اکنون معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نظر دارد برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیک انجام دهد.

البته نکته مهم اطمینان از برگزاری انتخابات سالم در بستر اینترنت و صیانت از آراست. معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این باره گفت: انتخابات نشریات دانشجویی باید در خردادماه 99 برگزار می‌شد؛ اما این امکان، نه در دانشگاه‌ها و نه در شورای مرکزی فراهم نشد. جلساتی داشتیم تا ببینیم آیا امکان برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیک وجود دارد یا خیر. اگر از صحت برگزاری انتخابات اطمینان حاصل کنیم، این کار را انجام خواهیم داد.

گفتنی است، پیش‌تر نیز شورای مرکزی ناظر بر فعالیت نشریات دانشگاهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر کرد انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی عضو کمیته ناظر با توجه به شیوع ویروس کرونا، به‌صورت مجازی برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071304

وب گردی

وب گردی