چینی‌ها چگونه دانش‌آموزان را از شرّ ویروس کرونا نجات می‌دهند؟

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در هر کلاس درس مدارس شانگهای یک سیستم تهویه تعبیه شده است و معلمان سه بار در روز موظف‌اند که از این سیستم استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیش از سه ماه از زمان شیوع ویروس کووید-19 در جهان می‌گذرد و بسیاری از کشورها تدابیری برای فعالیت مجدد مشاغل، مدارس و دانشگاه‌ها در ایام پساکرونا در نظر گرفته‌اند. ایسکانیوز در نظر دارد در گزارش‌های متعدد وضعیت بازگشایی مدارس در دوران پسا کرونا را در کشورها بررسی کند.

در گزارش‌های پیشین به وضعیت مدارس فرانسه، دانمارک، هلند و تایوان پرداختیم، این‌بار می‌خواهیم وضعیت مدارس شانگهای را در دوران پساکرونا بررسی کنیم.

تمهیدات مدارس چین برای پیشگیری از ویروس کرونا

در مدارس چین در هر کلاس فقط 25 صندلی وجود دارد تا دانش‌آموزان با فاصله امن از یکدیگر قرار بگیرند. کلاس‌های دانش‌آموزان شانگهای از ششم ماه می به دستور مقامات محلی چین تشکیل شده است. بنا بر اعلام کمیسیون آموزش شانگهای، دانش‌آموزان کلاس‌های هشتم و یازدهم نیز اوایل 6 ماه می به مدرسه بازگشته‌اند، این در حالی است که دانش‌آموزان کلاس‌های چهارم، پنجم، ششم، هفتم و دهم در 18 ماه می به مدرسه آمده‌اند.

در پردیس چونشن مدرسه شینسونگ در منطقه مین‌‌هنگ، برنامه‌ای آزمایشی برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته شد که پس از اجرا در بسیاری از مدارس چین به‌کار گرفته می‌شود. بیش از 100 معلم از مدارس مختلف و 10 نفر از والدین دانش‌آموزان به‌طور داوطلب در این رویداد شرکت کرده‌اند.

در این برنامه تاکید شده بود که دانش‌‌آموزان باید هنگام حضور در مدرسه از ماسک استفاده کرده و حداقل در فاصله یک متری یکدیگر قرار بگیرند، در ابتدای ورودی مدرسه دانش‌‌آموزان مقابل دوربین مادون قرمز قرار گرفته و وضعیت آنان مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ همچنین خطوط زرد رنگی در فضای باز این مدرسه برای دور ماندن دانش‌آموزان از یکدیگر در نظر گرفته شده است.

دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان مدرسه قبل از ورود به محوطه این مدرسه، موظف‌اند دستان خود را با مواد ضدعفونی کننده بشویند، دستکش‌های قدیمی خود را دور انداخته و از دستکش جدید استفاده کنند. فردی موظف است دمای بدن تمامی پرسنل و دانش‌آموزان را پیش از ورود به مدرسه کنترل کند. از طرفی دمای بدن والدینی که برای اجرای این طرح داوطلب شده بودند نیز اندازه‌گیری می‌شود، آن‌ها با تابلوهای تبلیغاتی از دانش‌آموزان استقبال کرده و نکات مراقبتی را با استفاده از پلاکاردهای بهداشتی به آنان گوشزد می‌کنند.

دانش‌آموزان پیش از ورود به محوطه مدرسه و قرار گرفتن دوربین مادون قرمز (ترموگرافی)، موظف هستند در یک کاغذ اطلاعات شخصی و سوابق بهداشتی و بیماری خود را نوشته و به مدرسه تحویل دهند. افراد با دمای بدن کمتر از 37.2 درجه مجاز به رفتن به کلاس‌های درس هستند.

کنترل دمای بدن دانش‌آموزان توسط معلمان

دمای بدن دانش‌آموزان یک بار در طول روز با کمک تب‌سنج دیجیتال توسط معلم کنترل و به مدرسه گزارش داده خواهد شد. در صورتی که دمای بدن دانش‌آموزی بالاتر از 37.3 درجه باشد، بلافاصله یک ماسک اضافه و لباس ایزوله در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد و به منطقه بررسی وضعیت موقت (نزدیک‌ترین خانه بهداشت یا درمانگاه) در نزدیکی مدرسه منتقل می‌شود.

در کلاس درس 25 صندلی در نظر گرفته شده است تا دانش‌آموزان در فاصله ایمن از یکدیگر قرار گیرند. دانش‌آموزان موظف هستند در تمام مدت کلاس درس از ماسک استفاده کنند. برای کلاس‌های درس سیستم تهویه تعبیه شده است و معلمان سه بار در روز موظف‌اند که از این سیستم استفاده کنند. همچنین باز گذاشتن در و پنجره در کلاس‌های درس نیز ضروری است.

در طول تدریس معلم در کلاس، ممکن است یک دانش آموز دچار تب، ضعف یا استفراغ شود، در چنین شرایطی معلم موظف است بلافاصله دانش‌آموزان را به سمت راهرو یا یک کلاس خالی هدایت کند. همچنین با پوشیدن لباس ایزوله و ماسک دانش‌آموز مشکوک به بیماری را با وسیله‌ای که برای این امر در نظر گرفته شده، به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت یا بیمارستان بفرستند. همچنین معلم موظف است در کلاس درسی که دانش‌آموز در آنجا استفراغ کرده، تابلویی نصب کند تا سایر افراد وارد آن کلاس نشوند. در پایان فردی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی وظیفه تمیز کردن و ضدعفونی کلاس درس را بر عهده دارد، استفاده از سیستم تهویه هنگام تمیز کردن کلاس نیز ضروری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071368

وب گردی

وب گردی