سامانه "۴۰۳۰" پاسخگوی سوالات روان

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره آثار کرونا بر سلامت روان افراد، گفت: با توجه به افزایش مشکلات روانشناختی به دنبال شیوع کرونا، تقویت سلامت روان امری ضروری است که در این زمینه مشاوران روانشناس از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ و مراکز جامع خدمات سلامت آماده خدمت‌رسانی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سیما سادات لاری گفت: در هفته سلامت روان به سر می‌بریم. شعار فدارسیون جهانی سلامت روان تحت عنوان « سلامت روان برای همه، سرمایه‌گذاری بیشتر، دسترسی بیشتر» است. از این طریق کلیه دولت‌ها و تصمیم‌گیرندگان عرصه سلامت به حمایت و سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه تشویق شده‌اند.

وی افزود: در ماه‌های اخیر جهان در حال گذار از یکی از سخت‌ترین بحران‌های حوزه سلامت است و بدون تردید یکی از مهم‌ترین تبعات همه‌گیری بیماری کووید۱۹ عوارض روانشناختی به جا مانده از آن است. بسیاری از مردم با مشکلاتی از قبیل اضطراب شدید و غیر طبیعی ابتلا به بیماری، تشدید نشانه‌های وسواس شست‌وشو، انزوای شدید، استرس مزمن و اضطراب ناشی از مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا رو به رو هستند.

لاری ادامه داد: لزوم مراقبت از سلامت روان در جهت پیشگیری از هرگونه افسردگی، نگرانی، استرس و... امری لازم است. حال با توجه به شیوع گسترده کرونا در کشور و به منظور کاهش عوارض روانشناختی بیماری، مردم کشورمان می‌توانند ضمن تماس با سامانه تلفنی ۴۰۳۰ نسبت به دریافت راهکارهای کاهش استرس و نگرانی ناشی از بیماری و ارتباط با مشاوران روانشناس جهت اخذ مشاوره‌ رایگان بهداشتی بهره‌مند شوند.

وی گفت: کارشناس سلامت روان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت آماده ارائه خدمات مشاوره حضوری به مراجعین محترم هستند. امیدواریم با افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت روان امکان دسترسی کلیه‌ شهروندان در کلیه سطوح اجتماعی و اقتصادی به این خدمات فراهم شود تا گامی مهم در جهت توسعه پایدار برداشته شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در روزهای اخیر با افزایش بی‌سابقه در موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر کرونا روبه رو هستیم. وضعیت فعلی بیماری در کشور نتیجه سهل‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و... است. شکست بیماری مستلزم همکاری، وفاق ملی و کمک کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور با پرسنل نظام سلامت کشور است. امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی و تقویت حس مسئولیت‌پذیری شاهد شکست بیماری باشیم.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1076657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =