بایدن در فکر احیای طرح اخراج سریع مهاجران

رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی بازگشت به سیاست مهاجرتی است تا مهاجران غیرقانونی را اخراج کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، افراد آگاه به پایگاه آکسیوس گفتند جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درحال بررسی بازگشت به سیاست مهاجرتی است که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد به سرعت خانواده‌هایی را که به صورت غیرقانونی از مرز مکزیک عبور کرده اند، اخراج کند.

ازسرگیری اقدام برای اخراج این خانواده‌ها می‌تواند حرکتی تعیین کننده در بین دموکرات‌ها باشد. این مسئله، دولت بایدن را به سمت رویکردی مبتنی بر بازدارندگی بیشتر تغییر می‌دهد که چهار رئیس جمهور قبلی آمریکا و به ویژه دولت ترامپ با اندکی تفاوت آن را اجرا می‌کردند. قرار است بازبینی این فرایند توسط وزارت امنیت داخلی آمریکا این هفته انجام شود تا بنا به فرمان اجرایی بایدن، اجرا شود.

یک منبع آگاه از این جزئیات گفت: بایدن در جریان استفاده از اخراج سریع خانواده‌ها قرار گرفته و اطلاعات متعاقب آن را درخواست کرده است. این فرایند بر خانوارهایی اعمال می‌شود که براساس دستور سلامت عمومی دوران ترامپ، نمی‌توانند به مکزیک بازگردند. برخی مشاوران، این ابزار را به عنوان راهی برای بازداشتن مهاجران غیرقانونی از عبور از مرز توصیه کرده اند.

یکی از مقامات کاخ سفید به آکسیوس گفت: هنوز هیچ تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده است. این مقام رسمی افزود: همواره گزینه‌هایی برای ساخت یک سامانه مهاجرتی منظم و منصفانه، در دست بازبینی و بررسی است.

اخراج سریع، شیوه‌ای که در سال ۱۹۹۶ ارائه شد، شرایط را برای اخراج برخی مهاجران بدون طی شدن فرایندهای طولانی دادگاهی فراهم می‌سازد.

مهاجران در بازداشتگاه‌ها نگهداری می‌شوند مگر این که ثابت شود آن‌ها ترسی واقعی نسبت به بازگشت به کشورشان دارند. اغلب متقاضیان پناهندگی درخواست اولیه خود را ارائه کرده اند که این فرایند پناهندگی را آغاز می‌کند. با این حال یک منبع آگاه از نحوه تفکرات کاخ سفید گفت مقامات رسمی به دنبال خانواده‌های بازداشت شده نیستند.

در صورتی که این سیاست اجرا شود، این اقدام احتمالا با واکنش گروه‌های ترقی خواه مواجه می‌شود که نگرانی‌هایی را درباره فرایند قانونی متقاضیان پناهندگی مطرح کرده اند. این دولت عمدتا بر علل ریشه‌ای مهاجرت در آمریکای مرکزی متمرکز شده و کودکان را از پاسگاه‌های مرزی تحویل گرفته و برخی از سیاست‌های دولت ترامپ را لغو کرده است.

بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن از اعضای خانواده‌های مکزیکی ماه گذشته به این کشور بازگردانده شدند. بیش از ۳۰ هزار تن نیز اجازه ورود به آمریکا را دریافت کردند. اغلب خانوارهایی که از جنوب تگزاس وارد آمریکا شده اند، به سرعت آزاد شده اند.

هنری کولار، نماینده دموکرات تگزاس به آکسیوس گفت: حدود ۲۵ هزار مهاجر در ماه‌های اخیر بدون اخطار رسمی برای حضور در دادگاه، در منطقه آزاد شده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =