چرا اولویتی برای استخدام معلمان مدارس غیردولتی وجود ندارد ؟

نماینده خلخال در مجلس با بیان اینکه معلمان مدارس غیردولتی بخشی از بدنه آموزش و پرورش هستند، از اینکه هیچ اولویتی برای استخدام آنها در این وزارتخانه در نظر گرفته نشده است انتقاد کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید غنی نظری نماینده خلخال در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 8 تیرماه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی و در مخالفت با آن اظهار داشت: مدارس غیرانتفاعی بخشی از فشار آموزشی وزارت آموزش و پرورش بر دوش می‌کشند در حالی که مشکلات زیادی هم دارند.

وی افزود: دغدغه اصلی رفع مشکلات معلمان و حقوق و بیمه و عدم رعایت قانون کار در طرح اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی در نظر گرفته نشده است.

نماینده خلخال در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معلمان مدارس غیردولتی بخشی از بدنه آموزش و پرورش هستند که در طرح مذکور به آنها بی توجهی شده است ضمن اینکه هیچ اولویتی هم برای استخدام آنها در وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته نشده است.

غنی اظهار داشت: دریافت شهریه‌های نجومی طبق طرح اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی وجود دارد و عملا به این شهریه‌ها وجاهت داده‌ایم.

وی افزود: تعارض منافع در کشور زیاد است و متأسفانه عمده آن در وزارت بهداشت و کانون وکلاست و بر همین اساس هم در تاسیس مدارس غیردولتی تعارض منافع داریم.

نماینده خلخال در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید در باره نحوه اداره کردن و ساماندهی مهدکودک‌ها جدیت لازم را داشته باشیم و نبایستی مهدهای کودک بین زمین و آسمان وزارت بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش بمانند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1101192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      0 0
      باسلام،من یک معلم مدرسه غیر دولتی هستم که ۹سال سابقه کار دارم، تبعیض ها ومحرومیت های زیادی را ما معلمین مدارس غیردولتی متحمل شدیم به امید روزی که شاید استخدام آموزش وپرورش شویم اما متاسفانه در نظام آموزش وپرورش هیچ جایگاهی نداریم وکشور نیاز شدیدی به معلم داردولی از ما با این سابقه کار وتجربه که توسط آموزش وپروش گزینش شده ایم،تمامی دوره های ضمن خدمت را گذرانده ایم،آموزش هوشمند ومجازی را آموخته ایم وتجربه اش را داریم و خوشبختانه به بهترین نحو هم دانش آموزانی با رتبه های درخشان تحویل جامعه داده ایم اما وقتی کاربه جای حق وحقوق واستخدام میرسد هیچ یادی از ما نمیشود واز اقشار مختلف مثل نهضت و...نیرو جذب می کنندوما فرزندان ناتنی دولت میشویم آیا این موضوع عادلانه هست؟چندین بار آزمون داده ایم اما هیچ کدام از کسانی که میشناسم قبول نشده اند اکنون بار دیگر آزمون برای ادامه ی کاری که سال ها حرفه وتجربه مان هست سد راهمان گذاشته میشود که همانند دفعات قبل این آزمون هم تیر خلاصی بر ذوق وعلاقه وامیدمان خواهد زد،تنها حق ما معلمین مدارس غیردولتی استخدام بی قید وشرط وبا توجه به سابقه کارمان هست،ممنون