به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، آموزشیارمعلم (از بدو ورود به خدمت)، مربیمعلم (۷سال خدمت)، استادیارمعلم (۱۲سال خدمت)، دانشیارمعلم (۱۷سال خدمت) و استادمعلم (۲۲سال خدمت) دستهبندیهای طرح رتبه بندی معلمان برای معلمهای آموزش و پرورش است. با اجرای این طرح، فوقالعادهای به اشخاص تعلق میگیرد که درصدی از مجموع حقوق ثابت و فوقالعادههای مستمر آنان است و بهطور میانگین (۲۵درصد) بیشتر از میانگین حقوق و فوقالعادههای مستمر مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری در نظر گرفته میشود. این فوقالعاده بهصورت مستمر و مشمول کسور بازنشستگی است و درصدهای فوقالعاده هریک از رتبهها نیز در آییننامه اجرایی تعیین خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
پیگیر تصویب رتبه بندی معلمان و متناسب سازی دائمی حقوق بازنشستگان هستیم
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: هر معلمی که وارد رتب هبندی می شود باید گواهینامه صلاحیت حرفهای داشته باشد و یک زمان ۴، ۵ ساله نیاز است تا همه معلمان وارد این روند و دریافت گواهینامه صلاحیت شوند.
محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست خبری که در ساختمان زندهیاد علاقهمندان برگزار شد، با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش قدیمیترین قانونگذار در آموزش و پرورش است، اظهار کرد: شورای عالی آموزش و پرورش در صد و بیست و پنجمین سال خود است؛ همچنین در نیمه سال یکهزارمین جلسه را با حضور رئیسجمهور که رئیس شورای عالی آموزش و پرورش داشتیم.
امانی با بیان اینکه رتبهبندی سه چیز را به هم مرتبط میکند که شامل استانداردها، سنجش استانداردها و ارزشگذاری استانداردهاست که امروز به اوضاع معیشتی جامعه گره خورده است، گفت: معتقدیم تقلیل رتبهبندی به افزایش حقوق، از بین بردن فلسفه کار است البته منظور رد معیشت نیست بلکه باید بهگونهای عمل کرد که فاصله کف و سقف آنقدر کم شود که فرد بگوید همین که وارد رتبه بندی معلمان شود، کافیست.
وی ادامه داد: روزی رتبه بندی معلمان در کشور مناسب اجرا میشود که استانداردهای معلمی را بتوانیم داشته باشیم که کارهای خوبی انجام شده است و معلمان برای ارتقای خود بکوشند. این نوع کارها پلههای متعددی را باید بپیماید که بتواند به نتیجه برسد و بنده با استراتژیهای اجرایی تدریجی در کشور موافقم.
انتهای پیام/
نظر شما