تجلیل وزارت صنعت از تولیدکننده برتر پوشاک ورزشی و طراح مَسکات جام جهانی قطر

در مراسمی با حضور محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، از مدیر شرکت تولیدکننده پوشاک ورزشی ایران و طراح نماد «لعیب» برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر تجلیل شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مراسم تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و با اشاره به نامگذاری سال 1401 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین اظهار داشت: سیاست و برنامه اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری حمایت از تولیدکنندگان و تولید ملی است و عزم راسخی برای تحقق تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین داریم.

محمدمهدی برادران با اشاره به اهمیت و ظرفیت صنایع ورزشی در کشور به ویژه پوشاک‌، از حمایت و پشتیبانی وزارت صمت از این صنعت و صنایع پوشاک خبر داد و افزود: این صنعت کلیدی و مهم است که مدتی مغفول مانده بود اما با توجه به رویکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت در دوره جدید، تمرکز بیشتری در حوزه صنعت ورزش و صنایع خلاق به وجود خواهد آمد.

با اشاره به استقرار دفتر صنایع خلاق در این معاونت تصریح کرد: این وزارتخانه برای نخستین بار در کنار صنعت، دفتر جدیدی در قالب اداره کل صنایع خلاق راه اندازی کرده که توجه به عنصر خلاقیت در طراحی و پیدایش محصول و رنگ را در دستور کار قرار داده است و این آمادگی را داریم تا از تولیدکنندگان پوشاک برای بهترین تولیدات ملی حمایت کنیم.

برادران همچنین با تجلیل از طراح شخصیت و تصویرساز ‌مَسکات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، این اقدام را نشانه توانمندی جوانان ایرانی دانست و اظهار داشت:‌ عنوان اثر برگزیده طرح لوگوی جام جهانی سبب افتخار مردم ایران زمین شد ‌که به گنجینه افتخارات هنری جمهوری اسلامی ایران افزوده می‌شود.

سید حسین اجاقی‌ تصویرساز ‌مَسکات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز درباره طراحی‌ نماد جام‌جهانی قطر نیز گفت: ایمیلی را از فیفا دریافت ‌کردم مبنی بر این که ‌کشور قطر هیچ‌کدام از سه طرح را نپذیرفت و قصد دارد نماد جام‌جهانی را خودش طراحی کند و این پروژه همین جا متوقف می‌شود.‌ تقریبا یک ماه ‌مجددا ایمیلی از سمت سرپرست بخش برندینگ کمیته عالی برگزاری جام‌جهانی به دستم رسید. در آن‌جا اشاره شده بود که ما خودمان ایده‌ای داریم و می‌خواهیم که شما روی آن کار کنید و طرح آن را به سرانجام برسانید. در ادامه من متوجه شدم که شخص امیر قطر، یک ایده پیشنهادی دارد که تقریبا همین لعیبی بود که الان ساخته شده و شما آن را در چند روز اخیر، بارها در رسانه‌ها دیدید. به من گفتند که امیر قطر طرح‌های من و بقیه طراح‌ها را دیده و خواسته که این ایده حتما به دست من اجرایی و نهایی شود، چون طرح شاهین من، بیشتر از بقیه برایش جذاب بوده است.

مجید ساعدی‌ فر تولیدکننده برند ورزشی نیز در این مراسم نیز با بیان اینکه‌ عمده ‌بازار پوشاک ورزشی دنیا در اختیار برندهای بزرگی همچون نایکی، آدیداس و پوماست، گفت: شرکت مروژ به عنوان تنها برند ایرانی این عرصه، سال‌هاست با شرکت های معتبر دنیا به رقابت پرداخته و گام به گام با آنها قدم برداشته است.

وی اضافه کرد: اوج درخشش مروژ در المپیک ۲۰۱۶ ریو بود. پوشاک ایرانی بر تن ورزشکاران ۳۵ کشور از ۱۰۵ کشور در دهکده المپیک، رویداد مهمی بود که برای اولین بار در تاریخ المپیک و صنعت پوشاک کشور رخ داد.

کد خبر: 1136636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =